Hogere omzet en winst voor Hero Group

Hero Group heeft over 2024 een organische omzetgroei van 9,7% geboekt. Het bedrijf boekte een netto-omzet van 1,25 miljard Zwitserse frank. Het bedrijfsresultaat voor rente en belastingen EBIT steeg met 9,5% tot 63,3 miljoen Zwitserse frank. De brutomarge verbeterde van 31,0% naar 32,1%. De nettowinst kwam uit op 36,5 miljoen frank vergeleken met 11,0 miljoen frank in 2023. 

Baby- en peutervoeding en snacks bleven de grootste categorie goed voor 39% van de totale omzet, gevolgd door Natural Spreads met een aandeel van 20% en Healthy Snacks dat 17% van de omzet. De categorie Healthy Snacks kende een 17,2% organischen omzetgroei met 12,2% extra volume. 

In 2024 sloot Hero fabrieken in Zweden en Zwitserland. Daarnaast werden de glutenvrije activiteiten van de groep verkocht en zette het bedrijf productielijnen in de Amerikaanse en Spaanse faciliteiten voor producten die niet tot kernactiviteiten behoorden stop. Het bedrijf nam in het afgelopen jaar ook het Britse merk Deliciously Ella over.

Laatste nieuws