Boon verlaagt consumentenprijzen structureel met 30%

bron: FoodPro Network
Boon voert per 1 april een blijvende prijsverlaging door van ruim 30% op het hoofdassortiment. De peulvruchtenproducent wil de consumptie van bonen in Nederland hiermee verder vergroten. Boon stelt dat het bedrijf aan de telers nog steeds een eerlijke prijs uitbetaalt. De focus van Boon ligt niet op het behalen van grote winsten maar op het op de kaart zetten van peulvruchten in Nederland en een positieve invloed hebben binnen het voedselsysteem.
Voor consumenten is de prijs nog vaak een drempel. Nu het bedrijf voldoende naamsbekendheid gerealiseerd heeft wil het zijn producten toegankelijker maken voor de consument.
Pakje Boon werd twee jaar geleden geïntroduceerd. Inmiddels heeft Boon, dat onderdeel is van Jamael Food Group, een totaal productportfolio van 25 verschillende producten. Deze zijn verkrijgbaar in de grootste supermarkten van Nederland. Daarnaast is Boon ook verkrijgbaar in het foodservice kanaal.
Laatste nieuws
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Workshop Verpakkingsmaterialen
-
23 apr ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
23 apr Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
22 apr Food & Beverage Business Event | 24 april 2025 in Nieuwegein
-
22 apr Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
22 apr 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
22 apr De kracht van kwetsbaar leiderschap
-
18 apr Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
18 apr Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan