HelloFresh boekt meer winst, omzet daalt

HelloFresh heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzet van 1,9 miljard euro geboekt. Dat betekent een daling van 8,3% in vergelijking tot dezelfde periode in 2024. Het aangepaste bedrijfsresultaat EBITDA kwam uit op 58,1 miljoen euro, tegen 16,8 miljoen in de eerste drie maanden van vorig jaar.

De maaltijdbezorger streeft naar efficiëntiemaatregelen ter waarde van circa 300 miljoen euro per jaar tegen 2026, waarvan circa 70% al eind 2025 is ingezet. 

De verbetering is vooral een gevolg van een stijging van de arbeidsproductiviteit in de maaltijdpakketten- en kant-en-klaarproducten in Noord-Amerika, een verkleining van de productiecapaciteit van het bedrijf en daardoor lagere operationele overheadkosten voor personeel en bijkomende kosten. HelloFresh Group verlaagde ook de marketinguitgaven percentage van de netto-omzet met 0,9 procentpunt.

Voor boekjaar 2025 bevestigt HelloFresh de vooruitzichten voor een flinke stijging van het bedrijfsresultaat. De aangepaste EBITDA op groepsniveau zal naar verwachting stijgen van 399 miljoen euro in boekjaar 2024 naar een bandbreedte van 450 miljoen tot 500 miljoen in boekjaar 2025. Tevens wordt een daling van de groepsomzet in constante valuta voorzien tussen de 3% en 8% door de maaltijdbezorger.

Laatste nieuws