Lotus Bakeries en Mondelez introduceren chocolade met speculoosreep

Het partnerschap tussen Lotus Bakeries en Mondelez resulteert in een nieuwe samenwerking chocolade van Côte d'Or met Biscoff speculoos van Lotus.

Lotus en Mondelez kondigden acht maanden geleden een samenwerking aan. De Amerikaanse snackreus, geleid door de Belg Dirk Van de Put, gaat voor Lotus Bakeries in India Biscoff-koekjes maken en verdelen.

Maar beide bedrijven gaan ook samen producten op de markt brengen. In het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld kun je al een chocoladereep kopen van het Mondelez-merk Cadbury met Biscoff-kruimels. En ook een gelijkaardige Milka-tablet is op de markt.

Nieuw en specifiek op de Belgische markt gericht wordt een tablet chocolade van Côte d'Or met Biscoff-kruimels van Lotus Bakeries. De melkchocoladetabletten verschijnen de komende weken in de winkelrekken, eerst bij Delhaize, later ook bij andere supermarkten.

Beide bedrijven zetten in op het oer Belgische karakter van beide merken. "Twee Belgische iconen komen samen", aldus Marcin Dobrock, directeur van Mondelez in de Benelux.

De nieuwe chocoladetablet moet helpen om de omzet van Mondelez in de benelux naar een miljard euro te tillen in 2030, aldus Dobrock. Vandaag zit Mondelez aan twee derde van dat cijfer.

Voor Lotus Bakeries opent de samenwerking met een groep als Mondelez veel mogelijkheiden, aldus CEO Jan Boone. Dat moet helpen om de uiteindelijke doelstelling van het bedrijf te halen, met Biscoff de nummer drie op de wereldwijde koekjesmarkt te worden.

 

Bron: ANP

Laatste nieuws