Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten

bron: FoodPro Network
Diageo, het bedrijf achter merken zoals Guinness, Johnnie Walker en Smirnoff, verwacht dat de Amerikaanse importheffingen het bedrijf ongeveer 150 miljoen dollar (zo'n 134 miljoen euro) per jaar zullen kosten. Dit meldt Diageo bij de resultaten over het afgelopen kwartaal.
Het grootste drankenbedrijf ter wereld gaat ervan uit dat de heffingen ongewijzigd blijven. Zo verwacht Diageo dat de heffingen op goederen uit het Verenigd Koninkrijk en de EU op 10 procent blijven en dat sterke drank uit Mexico en Canada vrij van heffingen naar de Verenigde Staten kan.
Diageo denkt de impact van de 150 miljoen dollar te kunnen beperken dankzij kostenbesparingen. Het bedrijf wil de komende drie jaar 500 miljoen dollar besparen, onder meer door vereenvoudigingen door te voeren.
In januari tot en met maart steeg de omzet met 2,9 procent naar bijna 4,4 miljard dollar, deels door hogere prijzen. De verkopen in Noord-Amerika stegen afgelopen kwartaal met 6 procent. Er werd volgens Diageo veel meer sterke drank in de VS geïmporteerd in aanloop naar het ingaan van de heffingen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
20 mei Beyond Meat introduceert Beyond Burger Jalapeño in Nederlandse supermarkten
-
20 mei Veel bakkers voegen broodverbeteraars toe
-
20 mei Nestlé verwacht veel van gepatenteerde wei-eiwitmicrogeltechnologie
-
20 mei QC One Specification Manager zet nieuwe standaard in specificatiebeheer
-
20 mei Waarom droogijsstralen dè reinigingstechniek is voor de voedingsmiddelenindustrie.
-
19 mei Nieuwe deal met VK goed nieuws voor Nederlandse vissers
-
19 mei Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten
-
19 mei Van Hijum dient wetsvoorstel in voor meer zekerheid flexwerkers
-
19 mei Cursus Listeria Normec Foodcare en Wageningen Academy
-
19 mei 3 actuele technologieën en de voordelen die ze bieden voor de voedings- en drankenindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan