AH introduceert AI assistent voor medewerkers

bron: FoodPro Network
Albert Heijn introduceert vandaag tijdens de jaarlijkse FoodTech Week een nieuwe AI-gedreven assistent voor collega’s in de winkel. Deze innovatieve toepassing, gebaseerd op generatieve AI (Gen AI), is speciaal ontwikkeld om het werk van de ruim 80.000 collega’s makkelijker en leuker te maken. Collega’s hebben met de AI Assistent de juiste informatie direct bij de hand om klanten beter en sneller te helpen én zo zelf met meer gemak en plezier te werken.
Deze AI assistent is ontworpen om collega’s in de winkel op een laagdrempelige manier te ondersteunen. Door direct antwoord te geven op veelgestelde vragen helpt dezeassistent om dagelijkse werkzaamheden soepeler te laten verlopen. Bijvoorbeeld; een klant vraagt waar de volkoren wraps liggen of hoeveel paprika’s er nog op voorraad zijn –dankzij deze AI assistent hebben collega’s daar straks razendsnel antwoord op. Klanten krijgen daardoor sneller en gerichter antwoord op hun vragen, wat bijdraagt aan een prettigere winkelbeleving. De introductie van de Assistent sluit daarmee naadloos aan bij de ambitie van Albert Heijn om klanten optimaal te helpen, met persoonlijke service en slimme technologie.
“In onze winkels helpen meer dan 80.000 collega’s iedere dag onze klanten. Daarvoor is toegankelijke en slimme technologie onmisbaar,” zegt Sjoerd Holleman, directeur Strategy, Product & Analytics bij Albert Heijn. “Met deze AI assistent brengen we Gen AI naar de winkelvloer. Dat maakt het werk makkelijker en leuker, én zorgt voor een betere winkelervaring. Een mooie stap die we met trots presenteren tijdens de FoodTech Week.”
Laatste nieuws
-
06 jun Welke supermarktketens zijn er in Denemarken?
-
06 jun Oatly heeft duurzaamheidsplan gepubliceerd
-
06 jun Agristo investeert voor 650 miljoen euro
-
06 jun AH introduceert AI assistent voor medewerkers
-
06 jun Informatieblad 64: hoe pas je deze richtlijnen toe in de praktijk?
-
06 jun E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
06 jun AI en digitalisering als drijvende kracht in de voedselindustrie
-
06 jun TraceGains takes European road trip for series of events in June
-
05 jun Arla Foods investeert 34,5 miljoen euro in productie van skyr
-
05 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan