Colruyt Group verkoopt 81 Franse winkels
bron: FoodPro Network
Na een evaluatie van verschillende strategische opties voor zijn Franse supermarkten heeft Colruyt Group op maandag 16 juni een verkoopoptieovereenkomst gesloten met Groupement Mousquetaires over de overname van 81 winkels van de Colruyt Group in Frankrijk. Daar is een bedrag van 215 miljoen euro mee gemoeid. De betrokken medewerkers komen in dienst van de nieuwe eigenaar.
Colruyt Prix Qualité exploiteert een netwerk van 104 geïntegreerde winkels, 24 tankstations en 3 magazijnen. Colruyt Prix Qualité heeft ongeveer 2.250 medewerkers in dienst en daarnaast ruim 100 tijdelijke medewerkers. Ongeveer 1.600 mensen zijn werkzaam in de winkels, 280 werken in de magazijnen en 370 werken op het hoofdkantoor.
De activiteiten in Frankrijk van Colruyt Prix Qualité waren nog niet winstgevend. De winkels hebben een positieve bijdrage, maar de activiteiten missen schaalgrootte om voldoende aankoopkracht te bereiken en om overhead en logistieke kosten te dekken. Daarom is besloten tot een verkoop aan Groupement Mousquetaires dat via de formules Intermarché en Netto, een leidinggevende speler op de Franse markt is.
Laatste nieuws
-
16 dec Yeastup start met productie voor industrie
-
16 dec China legt nieuwe invoerrechten op Europees varkensvlees
-
16 dec Solar Foods wil fabriek openen om productie te verhogen
-
16 dec Checklist allergenenmanagement
-
16 dec Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
16 dec F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
15 dec Costco boekt meer omzet
-
15 dec Nederland vormt centrale hub voor doorvoer van druiven
-
15 dec Jumbo verkleint klimaatimpact via duurzamer veevoer in varkens- en kipketen
-
15 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan