Eroski boekt meer winst

bron: FoodPro Network
De Spaanse supermarktketen Eroski boekte het afgelopen kwartaal meer winst. Eroski heeft het eerste kwartaal van boekjaar 2025 afgesloten met een winst van 13,2 miljoen euro, liefst 38% meer dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (ebitda) kwam uit op 59 miljoen euro. De omzet steeg naar 1,39 miljard euro.
Eroski benadrukt dat de gerealiseerde winst ondanks gestegen operationele kosten tot stand kwam. De groep investeert sinds eind 2021 gericht in promoties en prijsbeheersing om de hogere kosten voor consumenten te beperken.
“Het kwartaal is afgesloten in lijn met onze verwachtingen. Dit bevestigt de soliditeit van ons commerciële model en de effectiviteit van onze maatregelen om onze concurrentiepositie te versterken,” aldus CEO Rosa Carabel. Zo wijst ze op de focus op eigen merken en op efficiëntie initiatieven, die met name steunen op AI en data-analyse.
Met een marktaandeel van 12,7% in Noord-Spanje blijft Eroski marktleider in het Baskenland en Galicië en co-leider op de Balearen. De groep heeft 1.502 verkooppunten, waaronder supermarkten, hypermarkten, online winkels en niet-voedingszaken. Het bedrijf telt ruim 27.600 medewerkers, van wie meer dan 9.000 mede-eigenaar zijn en 6,3 miljoen leden klanten.
Laatste nieuws
-
23 jun Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks
-
23 jun Eroski boekt meer winst
-
23 jun Picnic boekt dit jaar winst in Nederland
-
23 jun ING: personeelstekort steeds groter voor voedingsindustrie
-
23 jun FrieslandCampina wil omzet in Verenigd Koninkrijk in 5 jaar verdubbelen
-
23 jun Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
23 jun Whitepaper Ontdek de 9 beheersmaatregelen van Listeria monocytogenes
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan