Eroski boekt meer winst

De Spaanse supermarktketen Eroski boekte het afgelopen kwartaal meer winst. Eroski heeft het eerste kwartaal van boekjaar 2025 afgesloten met een winst van 13,2 miljoen euro, liefst 38% meer dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (ebitda) kwam uit op 59 miljoen euro. De omzet steeg naar 1,39 miljard euro.

Eroski benadrukt dat de gerealiseerde winst ondanks gestegen operationele kosten tot stand kwam. De groep investeert sinds eind 2021 gericht in promoties en prijsbeheersing om de hogere kosten voor consumenten te beperken.

“Het kwartaal is afgesloten in lijn met onze verwachtingen. Dit bevestigt de soliditeit van ons commerciële model en de effectiviteit van onze maatregelen om onze concurrentiepositie te versterken,” aldus CEO Rosa Carabel. Zo wijst ze op de focus op eigen merken en op efficiëntie initiatieven, die met name steunen op AI en data-analyse.

Met een marktaandeel van 12,7% in Noord-Spanje blijft Eroski marktleider in het Baskenland en Galicië en co-leider op de Balearen. De groep heeft 1.502 verkooppunten, waaronder supermarkten, hypermarkten, online winkels en niet-voedingszaken. Het bedrijf telt ruim 27.600 medewerkers, van wie meer dan 9.000 mede-eigenaar zijn en 6,3 miljoen leden klanten.

Laatste nieuws