Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks

bron: FoodPro Network
De omzet die supermarkten in Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk realiseerden met de verkopen van snacks was in 2023 in totaal 234 miljard euro. Daarmee is het segment goed voor 40% van alle inkomsten die de supermarkten dat jaar hadden in de verkoop van voedingsproducten. De cijfers komen van marktonderzoeksbureau Circana.
Bij snacks gaat het niet alleen om repen, koek, chips, zoutjes maar ook om vleessnacks en meer gezonde producten die tussendoor gegeten worden. Circana signaleert een groei in omzet in snacks met weinig ingrediënten en vaak zonder kunstmatige toevoegingen. Voorbeelden van categorieën met groei in dit segment zijn ontbijtrepen en ontbijtgranen, gedroogde noten en vruchten, kaas en yoghurt.
De vraag naar sterk bewerkte snackvarianten zoals chips, chocoladerepen, ijs en koekjes is echter nog steeds flink. Circana constateert dat deze producten met name binnen foodservice nog altijd dominant zijn. Gebakken producten zoals muffins, koekjes en zoete broodjes winnen aan populariteit. Het marktonderzoeksbureau stelt tevens vast dat consumenten traditionele maaltijden vaker inwisselen voor kleinere eetmomenten met gebruik van een snack.
Laatste nieuws
-
23 jun Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks
-
23 jun Eroski boekt meer winst
-
23 jun Picnic boekt dit jaar winst in Nederland
-
23 jun ING: personeelstekort steeds groter voor voedingsindustrie
-
23 jun FrieslandCampina wil omzet in Verenigd Koninkrijk in 5 jaar verdubbelen
-
23 jun Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
23 jun Whitepaper Ontdek de 9 beheersmaatregelen van Listeria monocytogenes
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan