Kraft Heinz staat onder druk en verkoopt wellicht merken

Kraft Heinz onderzoekt onder meer of een opsplitsing van het bedrijf een optie is om de zwakke prestaties van het bedrijf te verbeteren. Daarbij zou het gaan om een mogelijke splitsing van de tak die zich bezighoudt met verpakte en bewerkte voeding. Het overgebleven deel van het bedrijf, zou dan sneller moeten kunnen groeien. Een definitief besluit is volgens bronnen nog niet genomen. Het is ook mogelijk dat het bedrijf ervoor kiest om delen te verkopen.

In mei liet Kraft Heinz weten mogelijke strategische transacties te onderzoeken om extra waarde voor aandeelhouders te creëren. De voorkeuren van consumenten verschuiven naar gezondere, minder bewerkte voedingsproducten en goedkopere huismerken. Kraft Heinz wil het productportfolio daarop bijstellen en investeren in producten die beter aansluiten bij veranderende consumentensmaak. 

Kraft Heinz ontstond uit een fusie in 2015 geleid door de investeringsmaatschappijen 3G Capital en Berkshire Hathaway. De omzet en de winstgevendheid van het bedrijf staan al enige tijd onder druk. Door een opsplitsing zou de waarde van de onderdelen beter zichtbaar worden voor beleggers. Ook wordt het eenvoudiger extra kapitaal aan te trekken voor de nieuw gevormde bedrijven.

Laatste nieuws