Minder omzet Nestlé

bron: FoodPro Network
Nestlé rapporteert voor de eerste jaarhelft een omzetdaling met 1,8% naar 47,4 miljard euro, een gevolg van negatieve wisselkoerseffecten veroorzaakt door de sterke Zwitserse frank. De autonome groei bedroeg 2,9%, voornamelijk door de prijsverhogingen voor onder andere Nespresso en KitKat.
De volumes stegen met slechts 0,2%. Het bedrijf verhoogt de marketinginvesteringen. Hoge grondstofprijzen voor koffie en cacao, gestegen marketinguitgaven en ongunstige wisselkoerseffecten zetten de marges onder druk. De bedrijfswinst daalde met ongeveer zeven procent naar 7,29 miljard Zwitserse frank en de nettowinst daalde met zo’n 10% naar 5,07 miljard.
CEO Laurent Freixe kondigt verdere prijsverhogingen aan voor bepaalde producten in individuele markten, maar geeft aan dat het bedrijf de meeste prijsverhogingen al in de eerste jaarhelft doorvoerde. Ook de marketinginvesteringen gaan verder omhoog:
Laatste nieuws
-
14 okt Heineken reorganiseert hoofdkantoor
-
14 okt Venkie Shantaram benoemd tot CEO van Selecta Group
-
14 okt Arla zet elektrische warmtepomptechnologie in voor sproeidrogen
-
14 okt Aldi is de goedkoopste supermarkt
-
14 okt Checklist allergenenmanagement
-
14 okt Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
14 okt Plantaardig alternatief voor kaas via fermentatie van erwteneiwit
-
13 okt Aldi heeft ambitieuze groeiplannen in Verenigde Staten
-
13 okt Oliehoorn bouwt gasloze sausfabriek
-
13 okt Farm Frites bouwt een nieuwe fabriek in Australië
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan