Minder omzet Nestlé

Nestlé rapporteert voor de eerste jaarhelft een omzetdaling met 1,8% naar 47,4 miljard euro, een gevolg van negatieve wisselkoerseffecten veroorzaakt door de sterke Zwitserse frank. De autonome groei bedroeg 2,9%, voornamelijk door de prijsverhogingen voor onder andere Nespresso en KitKat.

De volumes stegen met slechts 0,2%. Het bedrijf verhoogt de marketinginvesteringen. Hoge grondstofprijzen voor koffie en cacao, gestegen marketinguitgaven en ongunstige wisselkoerseffecten zetten de marges onder druk. De bedrijfswinst daalde met ongeveer zeven procent naar 7,29 miljard Zwitserse frank en de nettowinst daalde met zo’n 10% naar 5,07 miljard.

CEO Laurent Freixe kondigt verdere prijsverhogingen aan voor bepaalde producten in individuele markten, maar geeft aan dat het bedrijf de meeste prijsverhogingen al in de eerste jaarhelft doorvoerde. Ook de marketinginvesteringen gaan verder omhoog: 

Laatste nieuws