AB InBev verkoopt minder bier
bron: FoodPro Network
AB InBev heeft in het tweede kwartaal opnieuw minder bier verkocht. Vooral in China en Brazilië was minder vraag naar bieren van de brouwer achter onder meer Hertog Jan en Jupiler.
In China had AB InBev, ook bekend van merken zoals Bud, Corona en Stella Artois, nog steeds last van de zwakke economie. De dalende bierafzet in Brazilië kwam onder meer door ongunstige weersomstandigheden en de vergelijking met de sterke resultaten van vorig jaar. De opbrengsten van alcoholvrije bieren zijn in het tweede kwartaal wel aanzienlijk gestegen.
De bierbrouwer verkocht in het tweede kwartaal 2,2 procent minder bier. Bij de niet bieren, zoals andere alcoholische drankjes, stegen de volumes licht, met 0,3 procent. De omzet daalde naar 15 miljard dollar, van 15,3 miljard dollar een jaar geleden. Dat had te maken met ongunstige wisselkoerseffecten. Daarvoor gecorrigeerd gingen de opbrengsten met 3 procent omhoog.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
16 dec Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
16 dec F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
15 dec Costco boekt meer omzet
-
15 dec Nederland vormt centrale hub voor doorvoer van druiven
-
15 dec Jumbo verkleint klimaatimpact via duurzamer veevoer in varkens- en kipketen
-
15 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
15 dec Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
15 dec EU Richtlijn Verpakking: wat u moet weten naarmate de EU Richtlijn 94/62/EG evolueert
-
12 dec McCain gaat frietfabriek in Brazilië uitbreiden
-
12 dec Farm Frites bouwt een nieuwe fabriek in Australië
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan