Prijsverschil tussen private label en A-merk is gestegen
05 nov 2025 07:25
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
Consumenten kiezen vaker voor huismerken doordat het prijsverschil met A-merken toeneemt. Bijna 60% van de omzet van Nederlandse supermarkten komt tegenwoordig van huismerken, aldus marktonderzoeksbureau NIQ. Supermarkten profiteren van die ontwikkeling. Een supermarkt heeft meer marge op de eigen merken.
In drie jaar tijd zijn merkproducten 31% duurder geworden terwijl producten van huismerken maar 20% duurder zijn geworden. Daardoor zijn merkproducten nu gemiddeld 40% duurder dan huismerken, terwijl dat drie jaar geleden nog 34% was. Wel zijn er behoorlijke verschillen tussen producten.
Laatste nieuws
-
07 nov Consumenten geven minder uit aan voeding
-
07 nov Arla investeert 59,4 miljoen in extra productiecapaciteit voor roomkaas
-
07 nov Aptean Food & Beverage ERP versterkt de AGF-industrie
-
07 nov Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
06 nov Tony's Chocolonely eigenaar nieuwe aandeelhouder Fish Tales
-
06 nov Handboek Nieuwe voedingsmiddelen
-
06 nov Barry Callebaut verwacht lagere verkoop door hoge cacaoprijzen
-
06 nov Acties en prijsverlagingen helpen McDonald's aan omzetgroei
-
06 nov Jumbo roept glutenvrije spaghetti terug
-
06 nov Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan