Liefst 75% van ouders merkt dat kindermarketing effect heeft
bron: foodpro
BREDA - De meeste ouders (57%) vinden dat kindermarketing voor ongezonde levensmiddelen niet mag. Aldus onderzoek van GfK in opdracht van de Hartstichting. GfK vroeg duizend ouders/verzorgers van kinderen van 3 tot en met 12 jaar naar hun mening over kindermarketing, ofwel marketing van voedingsmiddelen gericht op kinderen onder de 13.
Liefst 75% van de ouders merkt dat marketing effect heeft op hun kinderen. De meeste vinden dat marketing mag worden ingezet, mits de voedingsmiddelen gezond zijn. Circa 48% van de ouders is tegen reclame voor ongezonde voedingsmiddelen op tv, radio, bioscoop of tijdschriften. Daarnaast is 61% van mening dat kinderidolen/tekenfilmfiguren niet op de verpakking mogen staan.
De meeste ouders (77%) vinden dat er regels moeten zijn voor reclame voor en promotie van voedingsmiddelen gericht op kinderen.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan