Bedrijf van de dag: Remia
bron: FoodPro Network
DEN DOLDER - Remia is ontstaan in oktober 1925, toen Arie de Rooij uit Amersfoort in zijn garage en kelder margarine en roomboter begon te produceren. Later kwam er een mengerij bij waar margarine met roomboter werd vermengd. De Rooij’s Elektrische Melangeer Inrichting Amersfoort, afgekort Remia, was daarmee een feit. Remia groeide daarna snel, en in 1951 verhuisde het bedrijf naar een groter pand in Den Dolder. In 1960 werd een moderne sausfabriek geopend. Sindsdien is het bedrijf vooral bekend om zijn assortiment sauzen. Halverwege de jaren zestig introduceerde Remia "Fritessaus" op de Nederlandse markt en in de jaren tachtig vloeibaar frituurvet. Beide voorzagen in een behoefte aan ‘gezondere’ voeding met minder verzadigde vetten.
Op 30 april 2010 nam Remia De Marne's Fabrieken B.V. uit Groningen over van het Franse Gyma, vooral bekend van de mosterd. Later, op 4 augustus 2011, nam Remia de sauzenactiviteiten van Van Dijk Food Products uit Lopik over, producent van onder andere het merk Gouda's Glorie. Beide bedrijven gingen daarbij een strategische samenwerking aan. Op 1 februari, 2015 kocht Remia Yillys Food Concepts B.V., het bedrijf achter merknaam Yil’driz.
Remia is een dynamisch familiebedrijf, waar ruim 400 werknemers dagelijks werken aan de beste producten. Sinds jaar en dag wordt in Den Dolder een breed assortiment aan sauzen, margarines en vetten geproduceerd. In het sauzenhart van Nederland worden producten gemaakt die zowel in Nederland als in de rest van de wereld dagelijks worden gebruikt door consumenten, foodservice en industriële afnemers.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan