Interview: Toshiba, van labelprinting naar solutionprovider.

BRUSSEL - Toshiba, het 7e grootste electronica bedrijf van de wereld, is als een van de grootste labelprinter fabrikanten, een belangrijke speler geworden als Total Solution provider op het gebied van labelprinting , RFID en Auto-ID.

Vanwege de go-to-market filosofie heeft Toshiba uitsluitend partners met toegevoegde waarde. "Wij verkopen niet aan distributeurs, aldus Eric Keller (business development manager Nederland, red.) maar werken alleen samen met partners die voor ons een toegevoegde waarde hebben. Samen met deze partners èn andere fabrikanten van bijvoorbeeld scanning devices ontwikkelen wij oplossingen voor de markt. Voice-of-customer is daarbij zeer belangrijk. Het is dus voor een groot deel te danken aan ons netwerk van partners dat wij samen met hun onze kennis en expertise kunnen bundelen om zo tot nieuwe solutions te komen die productie- en rendements verbeteringen opleveren in
de identificatie en labeling processen bij eindgebruikers".

Toshiba staat elke dag in contact met diverse eindgebruikers, van de lokale fruitgroothandel tot en met de grote multinationals. "Wij bespreken dan mogelijkheden waar de eindgebruiker nog niet van op de hoogte is en geven aan hoe wij tegen de processen aankijken. Door onze kennis en ervaring weten wij precies met welke partner wij de beste oplossing kunen bieden voor de betreffende eindgebruiker". De oplossingen die Toshiba vandaag de dag biedt zijn naast barcode-verificatie en -validatie, ook de steeds meer toegepaste linerless en pressure-tag materialen welke om karren heen gewikkeld worden. Verder biedt Toshiba onder andere een ribbon save functie waarmee zeer veel bespaard wordt op de inkoop van inktlinten en een Scan-2-Print solution waarmee men diverse gescande barcodes kan omzetten naar èèn barcode welke dan zonder tussenkomst van bijvoorbeeld ERP of WMS systeem geprint kan worden op mobiele printers. Tevens is er speciaal voor de low-entry markt een applicator ontwikkeld die juist voor bedrijven, die ongeveer 30 a 40 etiketteer handelingen per minuut hanteren, zeer interessant is vanwege de vele mogelijkheden.

"Iedereen kan op internet kopen. Maar het zijn juist de gesprekken tussen ons en onze partners bij de eindgebruikers die verbeteringen geven op gebieden zoals efficiency, snelheid, kostenbesparing. Dit gebeurt vaak met onze speciale oplossingen maar kan ook al gerealiseerd worden door de juiste printer en media (linten en etiketten, red.) voor de job aan te bieden".





Laatste nieuws