Green4Print: Cradle-to-Cradle
bron: foodpro
HALSTEREN - Lange tijd werd gedacht dat onze natuurlijke bronnen onuitputtelijk waren. Daarom werden deze bronnen gedurende de eerste industriële revolutie en de daarmee gepaard gaande technologische vooruitgang steeds meer verbruikt. Er ontstond een lineair systeem van grondstofdelving, toepassing en afdanking van materialen. Dit noemen we "cradle to grave".
Ondanks het feit dat we tegenwoordig zeker weten dat onze natuurlijke bronnen in de toekomst zullen opdrogen en dat de onttrekking van de bronnen aan de natuur veel schade veroorzaakt, produceert de industrie nog steeds op dezelfde manier en blijft men trouw aan dit verouderde model. Grondstoffen worden onttrokken en omgevormd tot producten die uiteindelijk op de vuilnisbelt, in de natuur of in de verbrandingsoven belanden. Zo gaat de waarde van materialen voorgoed verloren.
Het Cradle-to-Cradle concept levert een alternatief voor dit systeem. Materialen worden getransformeerd tot nutriënten binnen toepassingscycli, waarbij het idee van afval (zoals wij dat momenteel kennen) niet meer bestaat.
Green4Print
Green4Print is een jonge innovatieve toeleverancier voor de grafische industrie. We leveren o.a. offset inkt welke gekenmerkt wordt als de ‘meeste groene vellenoffset inkt’ ter wereld. Met onze Groene Menukaart leveren we bovendien producten welke aansluiten op onze visie over een schonere grafische industrie.
Green4Print neemt een vooruitstrevende positie in als innovatieve productontwikkelaar voor de grafische industrie. Met onze innovatieve biobased producten bedienen we de bestaande leveranciers voor de grafische markt en nemen daarmee een unieke positie in in de bedrijfskolom.
Green4Print maakt (voedsel-)verpakkingen écht duurzaam!
Onze bedrijfsfilosofie is gebaseerd op het bieden van echte meerwaarde aan onze opdrachtgevers, een hechte en langdurige relatie met hen op te bouwen en zo tot definitieve oplossingen te komen voor de duurzaamheidstransitie welke onze industrie moet ondergaan. Green4Print staat bekend als kennisinstituut, de kwaliteit en de betrouwbaarheidvan haar producten en diensten en tevens om de specifieke kennis en ervaring van de medewerkers.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan