GfK analyseert koopgedrag 'nieuwe Nederlander'
bron: FoodPro Network
DONGEN – Marktonderzoeksbureau GfK is een onderzoek gestart naar het shoppergedrag van de ‘nieuwe Nederlander’. De resultaten van het onderzoek worden woensdag 19 april gepresenteerd.
Door GfK wordt de nieuwe Nederlander gedefinieerd als de niet-Westerse allochtoon met een overwegend islamitische achtergrond. GfK voert het onderzoek uit onder 500 personen. GfK wil retailers en fabrikanten inzicht bieden ter ondersteuning van hun marketingstrategie.
‘Afgelopen jaren hebben we gezien dat de nieuwe Nederlander met een overwegend islamitische achtergrond een steeds relevantere consumentengroep is geworden. Hoewel veel organisaties deze consumentengroep dagelijks als klant mag begroeten, blijkt het in de praktijk toch nog erg lastig om actief in spelen op de specifieke wensen en voorkeuren’, aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan