Online omzet in Nederland door grens 20 miljard
bron: FoodPro Network
EDE - Afgelopen jaar hebben Nederlandse consumenten voor het eerst voor meer dan 20 miljard euro aan boodschappen online gedaan.
Dit is een stijging van liefst 23% ten opzichte van het jaar ervoor, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor in opdracht van Thuiswinkel.org uitgevoerd door GfK.
Verdeling online omzet
Van de 20 miljard aan online omzet besteed de Nederlander ongeveer 11 miljard aan producten en 9 miljard aan diensten. Hierbij lijkt het erop dat de groei van de online bestedingen niet ten koste gaan van de bestedingen in de fysieke winkels. Hier daalde de omzet met 1 procent.
GfK
De stijging van de online verkopen is volgens GfK te verklaren door een aantrekkende economie, een stijgend consumentenvertrouwen en het verdwijnen van een aantal belangrijke winkelketens.
In de voeding laten bedrijven als HelloFresh, Picnic, UberEats en Thuisbezorgd al jaren van aanzienlijke groei zien.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan