Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM / VEVEY - Een aantal grote bedrijven uit de voedingsindustrie slaan de handen ineen om zich hard te maken voor een etiketteringssysteem dat werkt op basis van portiegrootte en kleurcode. Consumenten kunnen zo eenvoudiger een (gezonde) keuze maken. Pepsico, Unilever, Nestlé, Mondelez, Mars en Coca-Cola gaan met het project aan de gang.
Het systeem zal lijken op het 'stoplichtsysteem'. In het Verenigd Koninkrijk en Ierland is dit systeem al de standaard. Momenteel hanteert de voedingsindustrie op het vasteland in Europa een vrijwillig systeem op basis van eenduidige voedingswaarde informatie, ook wel referentie inname genoemd. De multinationals uit de voedingsindustrie willen graag dat kleurcodering hierin geïntegreerd wordt.
De bedrijven streven naar een begrijpelijk en consistent etiketteringssysteem voor heel Europa dat voldoet aan de Europese etiketteringswetgeving.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan