Omzet en volume Refresco omhoog, winst omlaag
bron: FoodPro Network
MAARHEEZE - De Nederlandse sap- en frisdrankbottelaar Refresco heeft afgelopen kwartaal minder winst gemaakt. Ondanks het feit dat de frisdrankverkopen wel omhoog gingen.
De Refresco Group is Europa’s grootste producent van frisdranken en vruchtensappen, waaronder Wicky. Refresco kampte met hogere kosten in verband met enkele overnames. Daarnaast werden de resultaten beïnvloed door de grote waardedaling van het Britse pond.
Refresco noteerde een winst van 17 miljoen euro. Een jaar eerder lag dit nog op 25 miljoen euro in het laatste kwartaal. Het voor eenmalige posten gecorrigeerde bedrijfsresultaat ging wel bijna 8 procent omhoog naar 52 miljoen euro. De omzet nam wel aanzienlijk toe (met 12%) tot 529 miljoen euro. Het verkoopvolume steeg met 19 procent.
Refresco kocht het afgelopen jaar onder meer het Amerikaanse Whitlock Packaging. In Nederland werd DIS uit Sittard overgenomen.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan