Carrefour wil online omzet verdrievoudigen
bron: FoodPro Network
PARIJS - Carrefour draait onder de maat in thuismarkt Frankrijk. Het Franse supermarktbedrijf heeft zijn nettowinst fors zien dalen. Volgens Carrefour kwam dit met name door zwakke prestaties in China en Frankrijk. Carrefour België draaide wel goed.
De totale omzet van Carrefour kwam in 2016 uit op 70,2 miljoen euro. Zonder wisselkoerseffecten steeg de omzet van Carrefour met 3,3 procent. Op vergelijkbare basis was er sprake van een omzetgroei van 3 procent.
Sterke concurrentie
Carrefour noteerde een nettowinst van 894 miljoen euro. Een jaar eerder lag dit nog op 1,12 miljard euro. In Frankrijk daalde de omzet met 1,1 procent naar 35,9 miljard. Carrefour zegt dat het met name heeft te kampen met de sterke concurrentie in Frankrijk en daarom veel promoties voert. Bovendien turnt Carrefour momenteel de keten Dia om in concepten van Carrefour.
Europa
In Europa als geheel was er sprake van een groei van 2,2 procent. Carrefour België deed het goed. Het bedrijf noteerde een omzet van 4,38 miljard euro. Een stijging van 0,6 procent. Dit is tevens het beste resultaat sinds de overname van GB in 2000.
Online verkopen
Dit jaar rekent Carrefour op een omzetgroei tussen 3 en 5 procent. Bovendien wil CEO Georges Plassat de online verkoop tegen 2020 verdrievoudigen naar 4 miljard euro. De algemene verwachting is dat CEO Plassat op korte termijn een opvolger gaat aankondigen. De termijn van Plassat loopt volgend jaar af en de Carrefour topman heeft al aangegeven 1 jaar nodig te hebben om zijn opvolger in te werken.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan