Woordkeuze voedingscampagne bepaalt effectiviteit
bron: FoodPro Network
HONOLULU - Onderzoekers van de University of Hawaii and Brigham Young University hebben onderzoek gedaan naar de betekenis die studenten geven aan de term echte maaltijd, maaltijd en snack.
Volgens de onderzoekers is de term "echte maaltijd" het meest effectieve woord om te gebruiken in voorlichting over gezonde voeding. Dat is te lezen in de Journal of nutrition education and behavior.
Op beide universiteiten hebben studenten aan het onderzoek meegewerkt. De studenten ervaren met name een verschil tussen "echte maaltijd" en "maaltijd". Een echte maaltijd is volgens de studenten een voedzaam en gezond maal, terwijl een maaltijd door de studenten wordt omschreven als "gewoon iets om te eten". Snacks worden beschouwd als kleine porties voedsel om (tijdelijk) de honger te stillen.
"Omdat we nu meer weten over hoe deze woorden beleefd worden, kunnen voedingsdeskundigen betere voorlichting gaan geven over gezond eten. Nu weten we dat het woord "echte maaltijd" het beste gebruikt kan worden om gezonde voeding en eetgewoonten te stimuleren", aldus onderzoeker Jinan Banna.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan