Verlies voor Takeaway door marketingkosten en investeringen
15 mrt 2017 08:03
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM – Takeaway.com heeft vorig jaar een verlies van € 30,9 miljoen geleden. In 2015 lag dit verlies nog op € 19,6 miljoen, aldus het moederbedrijf van onder meer Thuisbezorgd.nl vanochtend in een persbericht.
Hogere marketingkosten en investeringen
Het grotere verlies was mede te danken aan hogere marketingkosten. Daarnaast bracht ook de beursgang van Takeaway de nodige kosten met zich mee. Bovendien investeerde het bedrijf aanzienlijk in personeel en huisvesting.
Omzet wel flink in de lift
Het aantal orders van Takeaway groeide vorig jaar met 46 procent. De opbrengsten stegen met 45 procent naar €112 miljoen.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan