Albert Heijn introduceert Rappie app
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Albert Heijn introduceert de Rappie app. De Rappie app maakt deel uit van een test die de marktleider momenteel uitvoert in Rotterdam. Met de nieuwe app, die vooralsnog voor iOS en Android gebruikers te downloaden is, kunnen klanten van Albert Heijn ‘nog rapper en flexibeler’ boodschappen te doen.
Klanten in het Rotterdamse pilot-gebied van Rappie zitten, kunnen last minute, locatie-onafhankelijk besluiten wat ze willen eten of drinken en dit direct laten bezorgen. De Rappie app komt anderhalve maand nadat de proef in Rotterdam is gestart en is een aanvulling op de bestaande bezorgservice van Albert Heijn.
“Tijd is een belangrijke factor voor veel van onze klanten en wij proberen te ontzorgen door gemak en flexibiliteit te bieden”, aldus Saskia Egas Reparaz, directeur Marketing & Format bij Albert Heijn. “Met de Rappie app als toevoeging aan het eerder geïntroduceerde ah.nl/rappie kunnen klanten gewoon doorgaan met hun dagelijkse bezigheden, terwijl wij samen met Superbuddy de boodschappen in no time bezorgen waar zij dat willen. Dat maakt het leven samen met innovaties als het eerder geïntroduceerde intelligente boodschappenlijstje en de slimme koelkastmagneet ‘Hiku’ weer een stuk makkelijker.”
Superbuddy.nl
Voor de introductie van Rappie werkt Albert Heijn samen met Superbuddy.nl, een online bezorgdienst die op dit moment ook al in Zwolle en Utrecht succesvol boodschappen binnen twee uur aan huis bezorgd. Superbuddy.nl beschikt over het technische platform dat de bestelde boodschappen en het fijnmazige netwerk van parttime bezorgers op een slimme manier aan elkaar verbindt. Daardoor kunnen boodschappen twee uur na bestelling al bezorgd worden. Klanten bestellen hun boodschappen via de Rappie app, of via ah.nl/rappie, waar zij kunnen kiezen uit een selectie van het assortiment van de winkel. Een bezorger van Superbuddy doet de boodschappen in een Albert Heijn-supermarkt en bezorgt ze per bakfiets waar en wanneer de klant dat wenst.
Laurens van Geffen, CEO van Superbuddy.nl, is verheugd over de Rappie app. "We merken dat er nu al veel belangstelling is voor de Rappie dienst. Met de nieuwe app zal de groei alleen maar versnellen, omdat bestellen nog makkelijker wordt. Voor de klanten is dat een belangrijke stap. Bovendien toont de introductie van de app aan dat het technisch platform waarop Superbuddy is gebouwd in staat is om flexibel aan te sluiten op de platformen van onze partners.”
Bron: Albert Heijn
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan