Bijna 40 procent meer bestellingen voor Takeaway.com

10-01 09:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Online maaltijddienst Takeaway.com heeft afgelopen jaar 38 procent meer bestellingen ontvangen dan in 2016. In Nederland liepen de bestellingen via Thuisbezorgd.nl met bijna een derde op tot 27,4 miljoen. Aldus het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl woensdag. Takeaway.com is inmiddels actief in negen Europese landen en in Vietnam.

In heel Europa stroomden 68,3 miljoen orders binnen op de platforms van Takeaway. In Duitsland steeg het aantal orders met 38 procent naar 23,9 miljoen. Ook in België, Oostenrijk, Frankrijk, Luxemburg, Polen en Zwitserland bezorgde het bestelplatform meer maaltijden dan een jaar eerder.

Wel kondigde het bedrijf aan zijn activiteiten in Frankrijk per 11 februari dit jaar te staken. Volgens Takeaway zal dit de resultaten nauwelijks beïnvloeden. In het vierde kwartaal werden 19,2 miljoen bestellingen ontvangen, 30 procent meer dan een jaar eerder.

Bron: ANP



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
23 jan Albert Heijn richt etnisch schap opnieuw in
23 jan Unilever: 'Out-of-stock' jaagt 40 procent klanten weg
23 jan 15 februari 2018: Safe Quality Food (SQF)
22 jan Kassaloze supermarkt Amazon nu ook open voor publiek
22 jan Coca-Cola wil voor elke verkochte fles een gerecyclede fles in de markt zetten
22 jan Colruyt controleert vleesleveranciers ook zelf
22 jan Ook Shanghai test supermarkt zonder werknemers (video)
22 jan 30 januari: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jan Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
19 jan Bonden en Unilever komen tot akkoord loonsverhoging in nieuwe cao
19 jan Gates en Branson investeren in laboratorium vlees
19 jan 25 januari: BRC Global Standard-Food Safety
18 jan Groeitempo van Carrefour zwakt af
18 jan 'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed
18 jan Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie