Jumbo ziet marktaandeel online flink groeien

11-01 09:59 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - Supermarktketen Jumbo heeft het afgelopen jaar zijn online marktaandeel zien groeien van 14 naar 22 procent. Hiermee loopt de formule in op Albert Heijn. De marktleider heeft een geschat marktaandeel van 58 procent. Aldus Supermarkt & Ruimte.

De overige aanbieders, waaronder ook Picnic, hebben een gezamenlijk marktaandeel van 20 procent. Volgens Supermarkt & Ruimte zit ook de online verkoop van versproducten flink in de lift.
 
Ongeveer 1,6 procent van de totale supermarktomzet was volgens Supermarkt & Ruimte afkomstig van online. 




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
15 okt Voedingscentrum: 'Pak snoepreclame op scholen en in games aan'
15 okt FNLI komt met innovatie-award
15 okt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
15 okt Albert Heijn roept makreel terug vanwege listeria
15 okt Consumentenkoepel wil Europese regels voor misleidende info op voeding
15 okt HelloFresh wil groei in Verenigde Staten aanjagen
15 okt Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
15 okt 12 december: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
12 okt Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
12 okt Multinationals goed voor 30 procent van Nederlandse economie
12 okt NestlĂ© wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
12 okt Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
12 okt Vijf actuele supermarkttrends
12 okt 15 november: BRC Global Standard-Food Safety
11 okt China pakt voedselfraude aan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie