Mocca d’Or gaat nieuwe marktsegmenten betreden

17-01 06:07 | bron: FoodPro Network

HEERENVEEN - Wouter Jansen van Velsen is sinds 2010 ‘tijdelijke eigenaar’ van koffiebranderij Mocca d’Or zoals hij dat zelf omschrijft. ‘Ik heb Mocca d’Or als het ware in bruikleen en mijn taak is om het fundament sterker neer te zetten, zodat dit bedrijf dat al sinds 1930 bestaat er over 100 jaar ook nog is’ verwoordt Jansen van Velsen zijn ambities. 

Sinds zijn aantreden is er enorm veel gebeurd. Naast een rebranding voor het merk Mocca d’Or is het team begonnen met Earth Coffee, een biologisch concept met een MVO-boodschap, en is Santas Koffie -dat zich richt op het bedrijvensegment- overgenomen. Dit moet ook, want Mocca d’Or heeft groeiambities. ‘De komende twee, drie jaar zal de groei in de horeca nog wel doorzetten,’ denkt Jansen van Velsen. ‘Maar daarna zullen we op zoek moeten gaan naar andere marktsegmenten om uiteindelijk die groei te kunnen doorzetten. Want dat is wel de doelstelling, we willen nog een keer verdubbelen. En dat is niet te realiseren door in de horeca en speciaalzaken te blijven zitten. Wellicht zullen we dus ook wat moeten gaan doen op het gebied van export’.  

De grootste veranderingen met het verleden liggen op het gebied van transparantie/voedselveiligheid en voor koffie zeker ook op het gebied van beleving. ‘Net als binnen het biersegment zie je ook binnen de koffie kleine microbranderijen ontstaan. Dat is prima voor de sector, maar er zal op termijn ook een consolidatie gaan plaatsvinden. Het gevecht om de klant wordt dan ook steeds groter.’ Jansen van Velsen heeft een heldere visie op succesvol ondernemerschap. ‘Hou het simpel en in internationaal perspectief – maak gebruik van de krachten die er zijn in de markt. Je moet niet alles zelf willen doen, volgens mij is dat een enorme valkuil’. Meer weten over Jansen van Velsens’ visie op succesvol ondernemen? Kijk en luister op http://www.theexportnetwork.nl/in-beeld/tien-jaar-op-bezoek-mocca-dor-2/    

Mocca d’Or is één van de bedrijven uit het netwerk van TEN. TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Zij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseert TEN bestaande exportactiviteiten en zijn de adviseurs werkzaam voor het SIB programma (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op voor een afspraak: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb EC richt crisiseenheid in voor voedingsindustrie
21 feb Picnic weigert te betalen volgens supermarkt-cao
21 feb Fusie tussen Asda en Sainsbury’s dreigt af te ketsen
21 feb Inhoud en herkomst van ieder product digitaal volgen
21 feb Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
21 feb De wegenwacht, maar dan voor silo procesinstallaties
20 feb Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
20 feb Kellog legt voorraad cornflakes aan voor 'no deal-Brexit'
20 feb PwC en arc-net gaan strijd aan tegen voedselfraude
20 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen terrorisme
20 feb 27 maart: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
19 feb Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
19 feb Planbureau: Concurrentiepositie voedingsmiddelenindustrie lijdt onder Brexit
19 feb Albert Heijn belooft Oxfam Novib mensenrechten te verbeteren
19 feb PepsiCo noteert omzetplus van 2%
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?