Mocca d’Or gaat nieuwe marktsegmenten betreden

17-01 06:07 | bron: FoodPro Network

HEERENVEEN - Wouter Jansen van Velsen is sinds 2010 ‘tijdelijke eigenaar’ van koffiebranderij Mocca d’Or zoals hij dat zelf omschrijft. ‘Ik heb Mocca d’Or als het ware in bruikleen en mijn taak is om het fundament sterker neer te zetten, zodat dit bedrijf dat al sinds 1930 bestaat er over 100 jaar ook nog is’ verwoordt Jansen van Velsen zijn ambities. 

Sinds zijn aantreden is er enorm veel gebeurd. Naast een rebranding voor het merk Mocca d’Or is het team begonnen met Earth Coffee, een biologisch concept met een MVO-boodschap, en is Santas Koffie -dat zich richt op het bedrijvensegment- overgenomen. Dit moet ook, want Mocca d’Or heeft groeiambities. ‘De komende twee, drie jaar zal de groei in de horeca nog wel doorzetten,’ denkt Jansen van Velsen. ‘Maar daarna zullen we op zoek moeten gaan naar andere marktsegmenten om uiteindelijk die groei te kunnen doorzetten. Want dat is wel de doelstelling, we willen nog een keer verdubbelen. En dat is niet te realiseren door in de horeca en speciaalzaken te blijven zitten. Wellicht zullen we dus ook wat moeten gaan doen op het gebied van export’.  

De grootste veranderingen met het verleden liggen op het gebied van transparantie/voedselveiligheid en voor koffie zeker ook op het gebied van beleving. ‘Net als binnen het biersegment zie je ook binnen de koffie kleine microbranderijen ontstaan. Dat is prima voor de sector, maar er zal op termijn ook een consolidatie gaan plaatsvinden. Het gevecht om de klant wordt dan ook steeds groter.’ Jansen van Velsen heeft een heldere visie op succesvol ondernemerschap. ‘Hou het simpel en in internationaal perspectief – maak gebruik van de krachten die er zijn in de markt. Je moet niet alles zelf willen doen, volgens mij is dat een enorme valkuil’. Meer weten over Jansen van Velsens’ visie op succesvol ondernemen? Kijk en luister op http://www.theexportnetwork.nl/in-beeld/tien-jaar-op-bezoek-mocca-dor-2/    

Mocca d’Or is één van de bedrijven uit het netwerk van TEN. TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Zij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseert TEN bestaande exportactiviteiten en zijn de adviseurs werkzaam voor het SIB programma (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op voor een afspraak: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
19 feb NVWA wacht niet meer op fabrikanten
19 feb Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl
19 feb Kraft Heinz: miljardenwinst door belastinghervormingen
19 feb Industrial Auctions veilt overtollige machines en inventaris Ahold Delhaize Coffee Company
19 feb 6 maart: Training Interne Audit Basis
16 feb Coca-Cola noteert rode cijfers door belastinghervormingen en bottelactiviteiten
16 feb Danone verwacht dat winst dit jaar verder zal stijgen
16 feb PLUS roept paaseitjes terug wegens verpakkingsfout
16 feb Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
16 feb 27 februari: Allergenenbeheersing met VITAL
15 feb FrieslandCampina heeft Friesland Huishan Dairy volledig ingelijfd
15 feb Vijf supermarkttrends voor 2018
15 feb Zo verlengt u de houdbaarheid van broodproducten!
15 feb Vier toekomstscenario’s voor de Nederlandse voedingsindustrie
14 feb Nestlé gaat wereldwijd over op scharreleieren
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie