TIP: Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Meld u nu aan voor de gratis nieuwsbrief (twee keer per week).

Aanmelden

Het FoodPro netwerk

FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network! Registreer nu.

Registreren

Of volg ons      

Prijsverschil A-merken tussen Nederland & België iets gedaald

24-04 06:05 | bron: FoodPro Network

ANTWERPEN - Belgen betalen nog altijd gemiddeld 12,9 procent meer voor A-merkproducten dan Nederlanders. Het prijsverschil is de afgelopen vier jaar een fractie gedaald, aldus diverse Vlaamse media op basis van een onderzoek van Prijzenobservatorium. Het prijsverschil tussen België en Duitsland is wel aanzienlijk toegenomen.

Uit het onderzoek blijkt dat Belgische consumenten voor identieke producten gemiddeld 13,4 procent meer betalen dan klanten in Duitsland. Frankrijk daarentegen is 9,1 procent goedkoper.
 
De prijsverschillen zijn onder meer te verklaren door een slechtere onderhandelingspositie van Belgische retailers, hogere loonkosten in België en hogere belastingen.
 
Bron: Prijzenobservatorium
 
Foto: Albert Heijn, Groenplaats (Antwerpen)


Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
22 jun Good Egg Award gaat naar Nestlé
22 jun Levensmiddelenconcerns Conagra Brands en Pinnacle Foods praten over fusie
22 jun Online verkopen food groeien snel
22 jun App tegen voedselverspilling breidt snel uit in Nederland
22 jun Kwal op de menukaart?
22 jun 26 september: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
21 jun CBL verwacht recordomzet voor supermarkten
21 jun Vleesschandaal kostte slachthuisgroep Verbist 5,5 miljoen euro
21 jun FNV: 'Minderjarigen bezorgen maaltijden voor Deliveroo'
21 jun NVWA: ‘Dierenleed in Nederlandse slachthuizen zijn incidenten en geen grootschalige misstanden’ (video)
21 jun Unilever pakt verantwoordelijk op het gebied van voedselverpakkingstechnologie
21 jun Sojabonen worden verscheept met hulp van blockchaintechnologie
21 jun Voedingsmiddelen leveren aan Tesco?
21 jun Ook SVO vakopleiding food partner geworden van FoodPro Network
20 jun Colruyt Group presteert beter dan verwacht
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie