Promotiekosten drukken winst Wessanen

20-04 08:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van dit jaar fors minder winst gemaakt. De eigen merken van het bedrijf, zoals Zonnatura, deden het wel goed. 

Wessanen was naar eigen zeggen meer geld kwijt aan promotie en advertenties in vergelijking met een jaar eerder. Hier verwacht het bedrijf de komende maanden de vruchten van te gaan plukken. Onder andere kickbokser Rico Verhoeven werd vastgelegd om de producten van Zonnatura te promoten.

De winst van Wessanen zakte met bijna 13 procent tot 11,5 miljoen euro. De opbrengsten in het eerste kwartaal van het jaar stegen met 1,4 procent tot 167 miljoen euro.

De eigen merken lieten een groei zien met 4,3 procent. Het bedrijfsresultaat zakte met 12 procent tot 16,7 miljoen euro.

Wessanen wijst daarnaast op het uiterst sterke eerste kwartaal van 2017. Daardoor is de vergelijkingsbasis wat lastiger en valt de groei van de omzet lager uit. Ook had de waardedaling van het Britse pond een beperkt effect op de resultaten.

Voor heel 2018 gaat Wessanen uit van een succesvol jaar waarbij het met zijn merken verder marktaandeel verwacht te winnen.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
13 jul Netwerk van 400 grootste levensmiddelenfabrikanten wil standaard etiket om voedselverspilling terug te dringen
13 jul Consument kiest weer vaker voor A-merk
13 jul HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
13 jul Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
13 jul Future Food: multi inzetbare voedingsvezels
13 jul 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
12 jul Coop groeit twee keer harder dan de markt
12 jul NVWA: Belangrijke veiligheidswaarschuwing AH Gerookte varkensfilet flinterdun
12 jul Starbucks stopt met plastic rietjes
12 jul Groen licht voor fusie Klaas Puul en Foppen
12 jul Colruyt pleit voor meer investeringen in groene energie
12 jul Nederlandse food regio’s bundelen hun krachten
12 jul Disposable desinfectie moppen voor absolute hygiëne
12 jul Organisatieontwikkeling: de puzzel die compleet gelegd moet worden
11 jul Minister geeft geen akkoord op herstructureringsplan Carrefour
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie