TIP: Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Meld u nu aan voor de gratis nieuwsbrief.

Aanmelden

Het FoodPro netwerk

FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network! Registreer nu.

Registreren

Of volg ons      

Promotiekosten drukken winst Wessanen

20-04 08:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van dit jaar fors minder winst gemaakt. De eigen merken van het bedrijf, zoals Zonnatura, deden het wel goed. 

Wessanen was naar eigen zeggen meer geld kwijt aan promotie en advertenties in vergelijking met een jaar eerder. Hier verwacht het bedrijf de komende maanden de vruchten van te gaan plukken. Onder andere kickbokser Rico Verhoeven werd vastgelegd om de producten van Zonnatura te promoten.

De winst van Wessanen zakte met bijna 13 procent tot 11,5 miljoen euro. De opbrengsten in het eerste kwartaal van het jaar stegen met 1,4 procent tot 167 miljoen euro.

De eigen merken lieten een groei zien met 4,3 procent. Het bedrijfsresultaat zakte met 12 procent tot 16,7 miljoen euro.

Wessanen wijst daarnaast op het uiterst sterke eerste kwartaal van 2017. Daardoor is de vergelijkingsbasis wat lastiger en valt de groei van de omzet lager uit. Ook had de waardedaling van het Britse pond een beperkt effect op de resultaten.

Voor heel 2018 gaat Wessanen uit van een succesvol jaar waarbij het met zijn merken verder marktaandeel verwacht te winnen.

Bron: ANP



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
18 mei Recall QiZiNi Panini Pulled Chicken BBQ Jumbo, Dirk van der Broek en Dekamarkt
18 mei Hoegaarden verhuist deel productie naar China en Vietnam
18 mei Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
18 mei Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, maar lokale merken groeien
18 mei Meat Your Veggies: een nieuwe benadering van vleesmindering
18 mei Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
18 mei Vacature: Quality Assurance Manager bij Van Loon Vlees
18 mei 7 juni: Allergenenbeheersing met VITAL
17 mei Onderhandelingen over transformatieplan bij Carrefour vorderen “mondjesmaat”
17 mei Recall Tony’s Chocolonely om mogelijke borstelharen
17 mei Broedplaats voor food innovatie
17 mei FoodDrinkEurope presenteert methode om kwaliteit levensmiddelen te beoordelen
17 mei GULLIMEX brengt met VisioPointer kwaliteitsinspectie van voedingsverpakkingen naar het hoogste niveau in Nederland
17 mei Vacature: Kwaliteitsmanager (PMj Foods)
16 mei ‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt voor op regelgeving’
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie