Promotiekosten drukken winst Wessanen

20-04 08:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van dit jaar fors minder winst gemaakt. De eigen merken van het bedrijf, zoals Zonnatura, deden het wel goed. 

Wessanen was naar eigen zeggen meer geld kwijt aan promotie en advertenties in vergelijking met een jaar eerder. Hier verwacht het bedrijf de komende maanden de vruchten van te gaan plukken. Onder andere kickbokser Rico Verhoeven werd vastgelegd om de producten van Zonnatura te promoten.

De winst van Wessanen zakte met bijna 13 procent tot 11,5 miljoen euro. De opbrengsten in het eerste kwartaal van het jaar stegen met 1,4 procent tot 167 miljoen euro.

De eigen merken lieten een groei zien met 4,3 procent. Het bedrijfsresultaat zakte met 12 procent tot 16,7 miljoen euro.

Wessanen wijst daarnaast op het uiterst sterke eerste kwartaal van 2017. Daardoor is de vergelijkingsbasis wat lastiger en valt de groei van de omzet lager uit. Ook had de waardedaling van het Britse pond een beperkt effect op de resultaten.

Voor heel 2018 gaat Wessanen uit van een succesvol jaar waarbij het met zijn merken verder marktaandeel verwacht te winnen.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 dec Salmonella waarschuwing Hoogvliet en Plus
14 dec Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
14 dec AH to go gaat samenwerken met Thuisbezorgd
14 dec Kerstomzet naar ruim 1 miljard euro
14 dec Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
14 dec Overheidssupport export startups scoort hoge ogen
14 dec Leer de geheimen van healthy food design
13 dec FrieslandCampina breidt zijn Spaanse kaas activiteiten uit
13 dec Arla neemt kaasactiviteiten Mondeléz International over
13 dec Vleeskennis compleet: terug naar de basis
13 dec Frits van Eerd: ‘Marktleiderschap heeft nadelen’
13 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
13 dec Workshops disposable cleaning bij Carel Lurvink groot succes
12 dec EFSA gaat gezondheidseffecten toegevoegde suikers nogmaals onderzoeken
12 dec Albert Heijn gooit winkels om: meer eethoeken
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?