Promotiekosten drukken winst Wessanen

20-04 08:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van dit jaar fors minder winst gemaakt. De eigen merken van het bedrijf, zoals Zonnatura, deden het wel goed. 

Wessanen was naar eigen zeggen meer geld kwijt aan promotie en advertenties in vergelijking met een jaar eerder. Hier verwacht het bedrijf de komende maanden de vruchten van te gaan plukken. Onder andere kickbokser Rico Verhoeven werd vastgelegd om de producten van Zonnatura te promoten.

De winst van Wessanen zakte met bijna 13 procent tot 11,5 miljoen euro. De opbrengsten in het eerste kwartaal van het jaar stegen met 1,4 procent tot 167 miljoen euro.

De eigen merken lieten een groei zien met 4,3 procent. Het bedrijfsresultaat zakte met 12 procent tot 16,7 miljoen euro.

Wessanen wijst daarnaast op het uiterst sterke eerste kwartaal van 2017. Daardoor is de vergelijkingsbasis wat lastiger en valt de groei van de omzet lager uit. Ook had de waardedaling van het Britse pond een beperkt effect op de resultaten.

Voor heel 2018 gaat Wessanen uit van een succesvol jaar waarbij het met zijn merken verder marktaandeel verwacht te winnen.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 sep Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
20 sep Luxemburgse belastingdeal met McDonald's niet illegaal
20 sep Marqt roept groentespread terug om allergenen
20 sep Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
20 sep Inuline en oligofructose erkend als gezond voedingsvezel
20 sep HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
20 sep Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
19 sep Nederlandse boeren voelen fipronilcrisis nog steeds
19 sep Nederland koploper online boodschappen doen
19 sep Greenpeace: 'Multinationals vernietigen regenwoud door foute palmolie'
19 sep Aviko roept SuperCrunch Oven Pommes Frites terug vanwege kwaliteitseisen
19 sep Belg koopt steeds meer bij discounters en buurtsupermarkten
19 sep Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 sep Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 sep 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie