Promotiekosten drukken winst Wessanen

AMSTERDAM - Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van dit jaar fors minder winst gemaakt. De eigen merken van het bedrijf, zoals Zonnatura, deden het wel goed. 

Wessanen was naar eigen zeggen meer geld kwijt aan promotie en advertenties in vergelijking met een jaar eerder. Hier verwacht het bedrijf de komende maanden de vruchten van te gaan plukken. Onder andere kickbokser Rico Verhoeven werd vastgelegd om de producten van Zonnatura te promoten.

De winst van Wessanen zakte met bijna 13 procent tot 11,5 miljoen euro. De opbrengsten in het eerste kwartaal van het jaar stegen met 1,4 procent tot 167 miljoen euro.

De eigen merken lieten een groei zien met 4,3 procent. Het bedrijfsresultaat zakte met 12 procent tot 16,7 miljoen euro.

Wessanen wijst daarnaast op het uiterst sterke eerste kwartaal van 2017. Daardoor is de vergelijkingsbasis wat lastiger en valt de groei van de omzet lager uit. Ook had de waardedaling van het Britse pond een beperkt effect op de resultaten.

Voor heel 2018 gaat Wessanen uit van een succesvol jaar waarbij het met zijn merken verder marktaandeel verwacht te winnen.

Bron: ANP





Laatste nieuws