Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte

09-11 06:05 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM / VEVEY - Een aantal grote bedrijven uit de voedingsindustrie slaan de handen ineen om zich hard te maken voor een etiketteringssysteem dat werkt op basis van portiegrootte en kleurcode. Consumenten kunnen zo eenvoudiger een (gezonde) keuze maken. Pepsico, Unilever, Nestlé, Mondelez, Mars en Coca-Cola gaan met het project aan de gang.

Het systeem zal lijken op het 'stoplichtsysteem'. In het Verenigd Koninkrijk en Ierland is dit systeem al de standaard. Momenteel hanteert de voedingsindustrie op het vasteland in Europa een vrijwillig systeem op basis van eenduidige voedingswaarde informatie, ook wel referentie inname genoemd. De multinationals uit de voedingsindustrie willen graag dat kleurcodering hierin geïntegreerd wordt.

De bedrijven streven naar een begrijpelijk en consistent etiketteringssysteem voor heel Europa dat voldoet aan de Europese etiketteringswetgeving.

Update: 9-11





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Gemuteerd voedsel kan via Canada toch naar Nederland
21 jan Geen EU-onderzoek naar fraude Nederlandse pulsvisserij
21 jan Vleeskennis compleet: terug naar de basis
21 jan Foodfotografie op locatie bij de klant
21 jan Leer de geheimen van healthy food design
18 jan Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
18 jan Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
18 jan Moederbedrijf Thuisbezorgd ziet omzet in 2018 flink stijgen
18 jan Zoutmonitor: vooral minder zout in industriebrood
18 jan Bied op duizenden machines voor de voedings- en drankenindustrie
18 jan Zero Waste Food Shop weegschalen (video)
17 jan Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
17 jan Lamb Weston / Meijer boekt vooruitgang in duurzaamheidsstrategie
17 jan Twee op de vijf Nederlanders zijn in 2018 minder vlees gaan eten
17 jan McDonald's verliest alleenrecht op merknaam Big Mac
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?