Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM / VEVEY - Een aantal grote bedrijven uit de voedingsindustrie slaan de handen ineen om zich hard te maken voor een etiketteringssysteem dat werkt op basis van portiegrootte en kleurcode. Consumenten kunnen zo eenvoudiger een (gezonde) keuze maken. Pepsico, Unilever, Nestlé, Mondelez, Mars en Coca-Cola gaan met het project aan de gang.
Het systeem zal lijken op het 'stoplichtsysteem'. In het Verenigd Koninkrijk en Ierland is dit systeem al de standaard. Momenteel hanteert de voedingsindustrie op het vasteland in Europa een vrijwillig systeem op basis van eenduidige voedingswaarde informatie, ook wel referentie inname genoemd. De multinationals uit de voedingsindustrie willen graag dat kleurcodering hierin geïntegreerd wordt.
De bedrijven streven naar een begrijpelijk en consistent etiketteringssysteem voor heel Europa dat voldoet aan de Europese etiketteringswetgeving.
Update: 9-11
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan