Belg koopt steeds meer bij discounters en buurtsupermarkten
bron: FoodPro Network
ANTWERPEN - Belgen kopen steeds bewuster eten, gaan minder vaak naar de winkel, maar kopen wel veel versproducten. Belgen kopen hun producten steeds vaker bij discounters of in de buurtsupermarkt.
Belgische gezinnen besteedden 25,8 miljard euro aan voeding, dranken, huishoud- en verzorgingsartikelen in 2017, berekende VLAM uit de cijfers die GfK Belgium verzamelde van 5.000 Belgische gezinnen. Dat is 0,5% minder dan in 2016.
Harddiscounters zoals Aldi en Lidl groeiden verder in de Belgische markt. Sinds 2011 winnen de discounters elk jaar terrein. Het marktaandeel van de discounters steeg vorig jaar met 0,8% naar 20,6%.
De absolute marktleiders voor verse voeding blijven de hypermarkten en de klassieke supermarkten, maar hun marktaandeel daalt. De supermarkten verloren vorig jaar bijna één procent.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan