PepsiCo ziet omzet stijgen door snacks
11 jul 2018 10:59
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
NEW YORK - PepsiCo heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4% genoteerd. De nettowinst liep echter wel terug met 14% als gevolg van de wereldwijde belastinglast.
De Amerikaanse fabrikant van onder meer Pepsi Cola, Lays en Quaker dankt de omzetstijging met name aan de verkoop van snacks. De verkoop van suikerhoudende dranken loopt al een tijd minder, nu consumenten steeds vaker voor gezondere alternatieven kiezen.
De totale omzet van PepsiCo steeg naar 16.09 miljard dollar (circa 14 miljard euro). Met name dankzij een sterke prestatie in Europa en Zuid-Afrika (+11%).
Volgens Indra Nooyi, CEO van PepsiCo sinds 2006, boekte het bedrijf voornamelijk op internationaal vlak een groei.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan