Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje

19-04 06:03 | bron: FoodPro Network

BARCELONA - Ondanks het feit dat Mercadona eigenlijk een sterk verouderd online systeem gebruikt, om via internet te verkopen, blijkt dat de klanten van Mercadona zo trouw zijn dat ze er toch voor hebben gezorgd dat de supermarktketen de grootste internet supermarkt van Spanje is. Dit ondanks alle inspanningen, investeringen en innovaties van andere supermarktketens in Spanje om het online winkelen makkelijker te maken.

Mercadona heeft momenteel 1.610 eigen winkels in Spanje. Circa 87% van de Spanjaarden koopt wel eens wat bij de keten. Een ongelofelijk hoog percentage. De supermarktketen hecht dan ook enorm veel waarde aan de “jefes” of chefs zoals zij hun klanten noemen.

Tot voor kort had Mercadona nog een oude website die niet echt modern was (een beetje uit het Windows 95 tijdperk), maar daar is sinds een aantal maanden verandering in gekomen met de lancering van de nieuwe Mercadona website. Deze nieuwe website voldoet wel aan alle eisen van tegenwoordig. Desalniettemin kunnen klanten op de website de rode knop kiezen 'Compra online', die je vervolgens toch weer naar de oude versie van de webshop brengt.

Dankzij de enorme grote groep trouwe klanten heeft Mercadona toch nog altijd met afstand de meeste online klanten. Sinds 2016 hijgt Amazon in de nek van de Spaanse supermarktketen. Amazon geeft klanten in steden als Barcelona, Madrid en hun randgemeenten een extra snelle service van één of twee uur voor het bezorgen van de boodschappen. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 mei IRI: Omzet in plantaardige variatie op zuivel in jaar tijd met 11,4% gestegen
21 mei Burgerinitiatief voor Nutriscore
21 mei Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 mei Master Levensmiddelen microbiologie online
21 mei Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
20 mei Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei Refresco ziet volume met 13,4% stijgen
20 mei Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
20 mei Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 mei Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
17 mei Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
17 mei Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven
17 mei Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo
17 mei Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 mei Vlees verwerk je met Bizerba! (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?