‘Dieren waar een hoop liefde in gestoken is”
bron: FoodPro Network
HOUTEN - Minder vlees eten, maar dan moet het wél kwalitatief goed zijn. Van een dier dat een goed leven heeft gehad. Een transparante herkomst dus, liefst uit de regio. Dat is wat de flexitariër wil. En deze trend neemt hand over hand toe. 49 procent van de Nederlanders herkent zich hierin.
Maatschappelijk probleem
Informatie over vlees is het best te verkrijgen in slagerijen, vanwege de korte lijntjes. Maar juist de slagerijen verdwijnen uit het straatbeeld. Dit is een maatschappelijk probleem vanwege de groeiende vraag naar puur en diervriendelijk vlees.
Lef
Daarom heeft de vleesbranche een project op poten gezet: inmiddels zijn elf (zij-)instromers bezig met een opleiding waarmee ze ondernemer kunnen worden van een versspeciaalzaak (dus breder opgezet dan een slagerij).
“Als je op de nieuwe trends wilt inspelen – en dat lijkt me noodzakelijk – dan zijn de komende 10 jaar 500 nieuwe brancheondernemers nodig”, aldus Astrid van Hest, programmamanager Ondernemersacademie Food. “De elf mensen die nu net geslaagd zijn, volgen hun passie. En dat doen ze met lef.”
Bron: Ondernemersacademie Food
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan