Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
bron: FoodPro Network
VEGHEL - De Sligro Food Group heeft het derde kwartaal afgesloten met een omzet van 537 miljoen euro. Dat is 9,5% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Tot en met september daalde de omzet met 14,4% naar 1,49 miljard euro, zo maakt Sligro vandaag bekend.
Sligro Food Group zegt veel last te hebben van de coronamaatregelen van de overheid, zowel in Nederland als in België. De horecagroothandel van het bedrijf heeft hier last van.
De goede zomer was een lichtpuntje voor Sligro, maar door de nieuwe gedeeltelijke lockdown en horecasluiting verwacht Sligro in het vierde kwartaal "een nieuwe stap terug" in de omzet.
"De invloed die wij zelf kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van onze afzetmarkten als gevolg van COVID-19 is nihil", zo schrijft Sligro in een persbericht.
Sligro wil de komende periode daarom met name op de kosten sturen en beperkt maar gericht investeringen doen. Zo moeten de Nederlandse en Belgische activiteiten van het bedrijf gestroomlijnd en waar mogelijk gedeeld worden.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan