Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro

22-10 09:09 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - De Sligro Food Group heeft het derde kwartaal afgesloten met een omzet van 537 miljoen euro. Dat is 9,5% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Tot en met september daalde de omzet met 14,4% naar 1,49 miljard euro, zo maakt Sligro vandaag bekend.

Sligro Food Group zegt veel last te hebben van de coronamaatregelen van de overheid, zowel in Nederland als in België. De horecagroothandel van het bedrijf heeft hier last van.

De goede zomer was een lichtpuntje voor Sligro, maar door de nieuwe gedeeltelijke lockdown en horecasluiting verwacht Sligro in het vierde kwartaal "een nieuwe stap terug" in de omzet.

"De invloed die wij zelf kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van onze afzetmarkten als gevolg van COVID-19 is nihil", zo schrijft Sligro in een persbericht.

Sligro wil de komende periode daarom met name op de kosten sturen en beperkt maar gericht investeringen doen. Zo moeten de Nederlandse en Belgische activiteiten van het bedrijf gestroomlijnd en waar mogelijk gedeeld worden.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Unilever en Nestlé waarschuwen Britten: er dreigt een tekort aan voedsel
30 nov Unilever vanaf gisteren niet langer een Nederlands bedrijf
30 nov IRI: 'Europeanen gaven 2,2 miljard meer uit aan snacks tijdens eerste lockdown'
30 nov Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
30 nov Suikergehalte in Britse frisdranken nam in 4 jaar tijd met 29% af
30 nov Makkelijker betrouwbare data met nieuwe GS1 datapool
27 nov Aantal voedingsmiddelenbedrijven groeit met 5%
27 nov Wetenschapsagenda steunt onderzoek naar diervrij melkeiwit
27 nov Monoprix komt naar Benelux
27 nov Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
27 nov Whitepaper Listeria monocytogenes
27 nov Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
26 nov Colruyt en Delhaize medewerkers krijgen extra verlofdag voor inzet coronacrisis
26 nov DSM gaat voor gepersonaliseerde voeding samenwerken met Huami
26 nov Klachten over kinderidolen op productverpakkingen zijn gegrond
26 nov Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
26 nov CPB minder pessimistisch over Nederlandse economie
26 nov Arla Foods ontwikkelt nieuwe methode van koelen
26 nov De kracht van kort cyclische aansturing van de productie
26 nov ‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke barcode hoort
25 nov Nestlé verkoopt activiteiten van het Chinese merk Yinlu
25 nov Online supermarkt Crisp opent nieuw distributiecentrum
25 nov Picnic gaat in pilot groenten en kruiden van PlantLab leveren
25 nov Normec Foodcare gaat samenwerking aan met ADN
25 nov Insectenvet kan aanzienlijk deel van boter in gebak vervangen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?