Unilever wil naar 1 miljard vega(n)-omzet
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Unilever wil binnen een aantal jaar 1 miljard euro omzet draaien uit vegetarische en vegan-varianten van bekende producten zoals de Unox-worsten, Magnum- en Cornetto-ijsjes en de producten van de Vegetarische Slager. Dat heeft Unilever vandaag bekendgemaakt.
Hiermee zou de omzet van de vegetarische en veganistische producten over een periode van vijf tot zeven jaar vervijfvoudigen.
De groei van de omzet op deze producten moet komen van een verdere uitrol van de Vegetarische Slager en meer veganistische alternatieven van merken als Hellman's mayonaise, Magnum-ijs en Ola's Cornetto's.
De plannen zin ambitieus: "Zo komt er voor elk Unox-product een vegetarische variant, van de rookworst tot de knakworst", aldus een woordvoerder. Het omzetdoel is onderdeel van een veel omvangrijker 'voedsel voor de toekomst-programma' van Unilever.
Bovendien wil Unilever voedselverspilling verminderen en gezondere voeding maken. Dat doet Unilever onder meer door geleidelijk minder zout aan producten toe te voegen. "Zodat de consument eraan kan wennen. Anders voegt de consument het alsnog zelf toe".
Bron: Unilever
Laatste nieuws
-
07 mei Bergfood neemt Brugel Food Products over
-
07 mei Losgaan op Hongaarse snack
-
07 mei CNV mogelijk naar rechter na uitzondering Picnic op supermarkt-cao
-
07 mei Inspiratiedag SVO vakopleiding food
-
07 mei Milka en Oreo verdwijnen uit de schappen bij Rewe
-
07 mei Supermarkten moeten gaan betalen voor duurzame groenten en fruit
-
07 mei Fabrikanten gaan hergebruik koffiecapsules stimuleren
-
07 mei 5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken
-
06 mei Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
-
06 mei CZAV en Casibeans nemen volgende stap in eiwitstrategie met overname Termont & Thomaes
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan