Unilever wil maatschappelijk verantwoorde handelspartner en werkgever zijn

22-01 13:21 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Voedingsgigant Unilever wil extra prioriteit geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Unilever belooft er voor te zorgen dat iedereen die rechtstreeks goederen en diensten aan het concern levert, uiterlijk in 2030 tenminste een loon verdient dat toereikend is om in de belangrijkste levensbehoeften te voorzien. Daarnaast wil het concern zich ook een verantwoorde werkgever tonen voor het personeel, aldus Unilever in een persbericht.

Unilever wil vanaf 2025 jaarlijks minimaal 2 miljard euro uitgeven bij leveranciers die vaak in een achterstandspositie verkeren. Hierbij wordt gedacht aan kleine ondernemingen gerund door vrouwen, mensen met een handicap en mensen uit etnische groepen.

Extra investeren in personeel

Daarbij wil Unilever extra investeren in zijn personeel. Het streven is om 10 miljoen jonge mensen te scholen tegen 2030. Medewerkers moeten zijn uitgerust met de vaardigheden die nodig zijn om in hun levensonderhoud te voorzien, zowel binnen als buiten Unilever. In samenwerking met vakbonden en werknemersvertegenwoordigers wil Unilever nieuwe manieren van werken ontwikkelen en uitproberen om zowel zekerheid als flexibiliteit te bieden.

Alan Jope, CEO van Unilever, legt uit: “De twee grootste bedreigingen waarmee de wereld momenteel wordt geconfronteerd, zijn klimaatverandering en sociale ongelijkheid. Het afgelopen jaar heeft de sociale kloof ongetwijfeld groter gemaakt en er is daadkrachtige en collectieve actie nodig om een ​​samenleving op te bouwen die helpt om het levensonderhoud te verbeteren, diversiteit omarmt, talent koestert en kansen biedt voor iedereen".

“We geloven dat de acties die we ondernemen, Unilever een beter en sterker bedrijf zullen maken; klaar voor de enorme maatschappelijke veranderingen die we vandaag doormaken - veranderingen die alleen maar zullen versnellen. Zonder een gezonde samenleving kan er geen gezond bedrijf zijn".





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 mrt Deliveroo naar Londense beurs
04 mrt Albert Heijn opent vandaag eerste onbemande winkel
04 mrt Vertrekvergoeding financieel directeur FrieslandCampina zuur voor boeren
04 mrt 117.000 jongeren raakten baan kwijt tijdens eerste coronagolf
04 mrt De zuivelindustrie in 2021: Focus op groei
04 mrt Stilstand vermijden met linerless labels
04 mrt Perfetti van Melle: het wordt makkelijker om hoge datakwaliteit te leveren
04 mrt Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
03 mrt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
03 mrt 'Temperatuursensor in koeling supermarkt is vaak verkeerd geplaatst'
03 mrt DSM presenteert jaarrapport
03 mrt Zuivelmatrix is ​​belangrijk voor beschikbaarheid van aminozuren
03 mrt 12 Tips tegen voedselfraude
03 mrt Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
02 mrt Oprichters Thuisbezorgd en Adyen investeren in online supermarkt Crisp
02 mrt Recordjaar voor HelloFresh
02 mrt Fors lagere winst voor FrieslandCampina
02 mrt Esthetische industrievloer voor de voedingsindustrie (video)
02 mrt Enterprise ontbijtsessie voor foodbedrijven: Inzicht in de supply chain en controle over de fabrieksomgeving
01 mrt Ook Tönnies zet aparte divisie voor vegetarische producten op
01 mrt Group of Butchers wil Zandvliet overnemen
01 mrt McCain wil productie in Lelystad met 33% opvoeren
01 mrt Horeca had in 2020 zwaarste omzetkrimp ooit
01 mrt Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
01 mrt Ucrete industrievloeren van Master Builders Solutions bieden Duitse vleesverwerker een kostenefficiënte oplossing
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?