Veel consumenten hebben nog bedenkingen bij kweekvlees
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - ABN AMRO liet onderzoeken hoe Nederlandse consumenten van 16 jaar en ouder aankijken tegen de consumptie van kweekvlees. Panelwizard ondervroeg voor het onderzoek 1017 mensen. Ruim 41% van de ondervraagden zou kweekvlees waarschijnlijk of zeker consumeren als de prijs, smaak en textuur goed zijn, 23% zegt hierover te twijfelen en 35% wijst het af.
De argumenten van mensen om kweekvlees te aanvaarden hebben met name betrekking op de bijdrage aan het milieu en dierenwelzijn. Consumenten die beslist geen kweekvlees willen eten, noemen het nagemaakte karakter en hun voorkeur voor gewoon vlees als belangrijke redenen. Consumenten die twijfelen, doen dit vooral omdat ze bedenkingen hebben bij de gezondheid en veiligheid van kweekvlees. De consumenten willen daar eerst meer over weten.
Eerder bleek in onderzoek van Universiteit Maastricht dat consumenten openstaan voor kweekvlees als ze voldoende worden voorgelicht en ze de voordelen kennen. Ze zijn zelf bereid om er iets meer voor te betalen.
Bekijk de resultaten van het onderzoek op de website van ABN AMRO
Bron: ABN AMRO
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan