Veel consumenten hebben nog bedenkingen bij kweekvlees

AMSTERDAM - ABN AMRO liet onderzoeken hoe Nederlandse consumenten van 16 jaar en ouder aankijken tegen de consumptie van kweekvlees. Panelwizard ondervroeg voor het onderzoek 1017 mensen. Ruim 41% van de ondervraagden zou kweekvlees waarschijnlijk of zeker consumeren als de prijs, smaak en textuur goed zijn, 23% zegt hierover te twijfelen en 35% wijst het af. 

De argumenten van mensen om kweekvlees te aanvaarden hebben met name betrekking op de bijdrage aan het milieu en dierenwelzijn. Consumenten die beslist geen kweekvlees willen eten, noemen het nagemaakte karakter en hun voorkeur voor gewoon vlees als belangrijke redenen. Consumenten die twijfelen, doen dit vooral omdat ze bedenkingen hebben bij de gezondheid en veiligheid van kweekvlees. De consumenten willen daar eerst meer over weten.
  
Eerder bleek in onderzoek van Universiteit Maastricht  dat consumenten openstaan voor kweekvlees als ze voldoende worden voorgelicht en ze de voordelen kennen. Ze zijn zelf bereid om er iets meer voor te betalen. 

Bekijk de resultaten van het onderzoek op de website van ABN AMRO

 

Bron: ABN AMRO





Laatste nieuws