In Europa gebruikt 9% van mensen dagelijks suikerhoudende frisdranken

27-07 13:53 | bron: FoodPro Network

LUXEMBURG - In 2019 dronk 9% van de mensen van 15 jaar en ouder in de EU dagelijks met suiker gezoete frisdranken, 6% deed dat 4 tot 6 keer per week en 19% dronk deze frisdranken 1 tot 3 keer per week. Hierover bericht het Europese bureau voor statistiek Eurostat vandaag.

Van de Europese mannen gebruikt 12% dagelijks met suiker gezoete frisdranken en bij vrouwen ligt dat op 7%. Daarnaast is er een link met de leeftijd. Onder de 15- tot 24-jarigen gebruikt 14% dagelijks suikerhoudende frisdranken. Bij mensen boven de 65 jaar is dat circa 5%.

Het aandeel mensen dat dagelijks met suiker gezoete frisdranken drinkt lag in 2019 het hoogste in België en het laagste in Estland. In België was dat aandeel 20% en in Estland slechts 2%. Voor Nederland is dat cijfer niet bekend.

 

 

Bron: Eurostat

Foto: Eurostat





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
17 sep Rechtstreex opent tweede distributiecentrum
17 sep Coca-Cola Europacific Partners behaalt als eerste in Nederland duurzaam watermanagement certificaat
17 sep Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël
17 sep Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
17 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
17 sep Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
16 sep Picnic haalt 600 miljoen euro groeigeld op
16 sep DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
16 sep Up-to-date zijn met Voedselwetgeving
16 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
16 sep Belangrijke tweede stap in ERP implementatie Sonneveld
15 sep Iglo eigenaar stapt in markt van laboratorium vis
15 sep Belgen kochten meer voeding en alcohol
15 sep Online bezorgdienst Manaw wil naar landelijke dekking binnen 5 jaar
15 sep Consument wil snelle levering online eten en drinken
15 sep Allergenenmanagement: een wereld te winnen
15 sep Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
14 sep Zuivelproducent Formo haalt 50 miljoen dollar aan groeigeld op
14 sep DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen
14 sep Vion: lening gekoppeld aan duurzaamheid
14 sep Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
13 sep HAK lanceert vandaag nieuwe groene campagne met Elise Schaap (video)
13 sep Albert Heijn rondt overname DEEN af en start ombouw winkels
13 sep KHN: horeca dubbel gepakt met nieuwe maatregelen kabinet
13 sep Plantible haalt nog eens 21,5 miljoen dollar op
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?