Unilever zet voor theedivisie nieuw bedrijf op
bron: FoodPro Network
LONDEN - Unilever heeft zijn theedivisie, met bekende merken als Lipton en Pukka, verzelfstandigd. Deze merken zijn samen met een aantal hier minder bekende namen ondergebracht in het nieuwe bedrijf ekaterra. Unilever maakte medio 2020 bekend afscheid te nemen van zijn theedivisie.
De ijsthee, waarvan Lipton ook een bekende merknaam is, blijft wel onderdeel van Unilever. Begin 2020 liet Unilever voor het eerst weten afscheid te willen nemen van de zijn theedivisie.
Dat werd ingegeven door het feit dat Unilever met name sterk is in zwarte thee en mensen steeds meer groene, vruchten- en kruidenthee drinken. Met de merken Lipton en Pukka was Unilever wel wereldmarktleider.
Unilever is sinds 1972 eigenaar van Lipton. Pukka werd in 2017 aan de portfolio toegevoegd. Het is nu de bedoeling dat ekaterra, het nieuwe theebedrijf, verkocht wordt, naar de beurs gaat of bijvoorbeeld als joint venture samen met een ander bedrijf doorgaat.
Unilever maakte vandaag tevens de resultaten over het derde kwartaal bekend. De verzelfstandiging van de theedivisie is op 1 oktober voltooid.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan