Omzet Unilever stijgt door hogere prijzen
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM / LONDEN - Unilever heeft het derde kwartaal van 2021 afgesloten met een omzet van 13,5 miljard euro. Dat is 2,5% meer dan in de vergelijkbare periode in 2020. De volumes vielen met 1,6% terug, maar Unilever kon gemiddeld voor 4,1% hogere prijzen realiseren. Hierover bericht Unilever op haar website.
De divisie 'Voeding en verfrissingen' noteerde een omzet van 5,1 miljard euro. Dat betekent een groei van 3,0% bij 0,8% lagere volumes en 3,8% hoger prijzen.
Voedingsdivisie
De voedingsdivisie van Unilever kon meer ijs afzetten via het foodservicekanaal in Europa en Azië. De verkopen van ijs voor thuisgebruik namen wat af. Wel werd een sterke groei gerealiseerd met het merk Cornetto door de introductie van Cornetto Rose.
Ook in producten voor maaltijdbereiding die onder andere via de merken Knorr en Hellmann's worden aangeboden werd een sterke groei gerealiseerd in China. Ook in Europa en Latijns-Amerika lagen de verkopen hoger dan in dezelfde periode in 2019.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan