Omzet Unilever stijgt door hogere prijzen

ROTTERDAM / LONDEN - Unilever heeft het derde kwartaal van 2021 afgesloten met een omzet van 13,5 miljard euro. Dat is 2,5% meer dan in de vergelijkbare periode in 2020. De volumes vielen met 1,6% terug, maar Unilever kon gemiddeld voor 4,1% hogere prijzen realiseren. Hierover bericht Unilever op haar website.

De divisie 'Voeding en verfrissingen' noteerde een omzet van 5,1 miljard euro. Dat betekent een groei van 3,0% bij 0,8% lagere volumes en 3,8% hoger prijzen.

Voedingsdivisie

De voedingsdivisie van Unilever kon meer ijs afzetten via het foodservicekanaal in Europa en Azië. De verkopen van ijs voor thuisgebruik namen wat af.  Wel werd een sterke groei gerealiseerd met het merk Cornetto door de introductie van Cornetto Rose.

Ook in producten voor maaltijdbereiding die onder andere via de merken Knorr en Hellmann's worden aangeboden werd een sterke groei gerealiseerd in China. Ook in Europa en Latijns-Amerika lagen de verkopen hoger dan in dezelfde periode in 2019.





Laatste nieuws