Plantaardig voedsel: wat wil de consument?

24-06 06:09 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - In een Europees onderzoek van ProVeg International in samenwerking met Innova Market Insights, de Universiteit van Kopenhagen en de Universiteit Gent werden meer dan 7.500 consumenten in 10 landen ondervraagd. Zo'n 46% van de respondenten zeggen dat ze hun vleesconsumptie in het afgelopen jaar hebben verminderd. Van de Nederlandse deelnemers aan het onderzoek noemt 42% zichzelf 'flexitariër'. Bij deelnemers uit de andere 9 landen ligt dat op 30%.

Van de respondenten geeft iets minder dan 40% aan van plan te zijn minder vlees te consumeren in de komende 6 maanden en ongeveer 30% verwacht de consumptie van zuivel te verminderen. Daarnaast geeft bijna 30% aan van te plan zijn aanzienlijk meer plantaardige zuivel- en vleesvervangers te gaan gebruiken.

Van de ondervraagde Nederlanders volgt 5% een vegetarisch en 2% een veganistisch dieet. Alleen bij de respondenten uit Duitsland en het Verenigd Koninkrijk liggen die percentages hoger. Van de Nederlandse deelnemers betitelt 48% zich als een 'vleeseter'. Bij alle mensen die aan het onderzoek deelnamen lag dat aandeel op 61%.

“Het onderzoek wijst op een enorm potentieel voor plantaardig voedsel in Europa en geeft groen licht aan alle relevante spelers in het veld om meer en betere producten te ontwikkelen. De vraag van consumenten naar alternatieve eiwitten groeit opmerkelijk snel en het einde is nog niet in zicht,” aldus Jasmijn de Boo, Vice President, ProVeg International.

Download het onderzoek hier

 

Bron: ProVeg International

 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 jul Duizenden klanten krijgen boodschappen niet geleverd door boerenprotesten
04 jul Albert Heijn opende vorige week 6 nieuwe winkels
04 jul Exact gaat horeca verder ontzorgen met overname Horeko
04 jul CBL: boodschappen in gevaar bij langdurige blokkades
04 jul Boeren blokkeren zeker zes distributiecentra van supermarkten
04 jul Ronald Prince per 1 september nieuwe voorzitter FNLI
04 jul Stappenplan Ketenborging
04 jul Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
01 jul Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 jul Chocoladefabrieken stoppen productie na salmonella bij Barry Callebaut
01 jul Ben & Jerry's verontwaardigd over besluit om merk in Israël te verkopen
01 jul Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
01 jul Kees de Kat (CEO): FruitMasters wil naar meer inzicht in de keten
01 jul Whitepaper Allergenenmanagement
30 jun Jumbo opent 21ste winkel in België
30 jun Barry Callebaut legt productie in Wieze stil na ontdekking salmonella
30 jun Maaltijddienst Apetito getroffen door cyberaanval
30 jun 162 duizend bedrijven maakten gebruik van NOW-steunregeling
30 jun Hoe maak ik een monitoringsplan voor private label-producten?
30 jun Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
30 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
29 jun Ook Leonardo DiCaprio investeert in kweekvlees
29 jun Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
29 jun Danone wil zuivelfabriek in het noorden van Spanje sluiten
29 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?