Nestlé wil online verkopen verdubbelen tegen 2025

VEVEY - Nestlé verwacht zijn opbrengsten uit online verkopen tegen 2025 bijna te verdubbelen tot een kwart van de totale omzet. De Zwitserse voedingsgigant wil dit bereiken door extra investeringen in marketing en technologie.

Direct-to-consumer model

Nestlé wil de online verkoop met name stimuleren via de eigen online kanalen, aldus Reuters. Nestlé bouwt daarmee verder op het succes van de Nespresso koffiepads en de Purina dierenvoeding, die steeds vaker rechtstreeks aan consumenten worden verkocht via eigen webshops.

Investeringen in digitale marketing

"We zijn van plan om de onlineverkoop van ongeveer 13% in 2020 naar 25% in 2025 te brengen," aldus Bernard Meunier, hoofd van Nestlé's strategische business units, marketing en verkoop. Nestlé zal de investeringen in digitale marketing daarom fors verhogen. Over de omvang van de investering is verder niets bekend, maar Nestlé beklemtoonde wel de kosten via eigen middelen en besparingen te gaan betalen.

Vorig jaar noteerde Nestlé een totale omzet van omgerekend 80,2 miljard euro. Tijdens de eerste negen maanden van 2021 nam het aandeel van e-commerce in de wereldwijde omzet toe tot 14,1%, tegenover 12,8% een jaar eerder.





Laatste nieuws