Nestlé wil online verkopen verdubbelen tegen 2025

19-11 12:29 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Nestlé verwacht zijn opbrengsten uit online verkopen tegen 2025 bijna te verdubbelen tot een kwart van de totale omzet. De Zwitserse voedingsgigant wil dit bereiken door extra investeringen in marketing en technologie.

Direct-to-consumer model

Nestlé wil de online verkoop met name stimuleren via de eigen online kanalen, aldus Reuters. Nestlé bouwt daarmee verder op het succes van de Nespresso koffiepads en de Purina dierenvoeding, die steeds vaker rechtstreeks aan consumenten worden verkocht via eigen webshops.

Investeringen in digitale marketing

"We zijn van plan om de onlineverkoop van ongeveer 13% in 2020 naar 25% in 2025 te brengen," aldus Bernard Meunier, hoofd van Nestlé's strategische business units, marketing en verkoop. Nestlé zal de investeringen in digitale marketing daarom fors verhogen. Over de omvang van de investering is verder niets bekend, maar Nestlé beklemtoonde wel de kosten via eigen middelen en besparingen te gaan betalen.

Vorig jaar noteerde Nestlé een totale omzet van omgerekend 80,2 miljard euro. Tijdens de eerste negen maanden van 2021 nam het aandeel van e-commerce in de wereldwijde omzet toe tot 14,1%, tegenover 12,8% een jaar eerder.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 dec McCain Foods neemt minderheidsbelang in Strong Roots
09 dec Vleessector wil aan de slag met CO2-voetafdruk
09 dec Personeelstekorten bereiken recordhoogte
09 dec Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
09 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
08 dec Rendierbezorgrobot brengt boodschappen én kerstmuziek (video)
08 dec Brussel wil dat maaltijdbezorgers hun koeriers vast in dienst nemen
08 dec Medewerkers distributiecentra Tesco dreigen met staking
08 dec Primeur voor Coop: eerste supermarkt met duurzame producten Onze Markt
08 dec Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
08 dec Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
08 dec Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
07 dec Printer voor vleesvervangers bijna gereed
07 dec Prijs voeding stijgt met 1,1 procent
07 dec Pieter Pot haalt 9 miljoen euro kapitaal op
07 dec Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
07 dec Kostenefficiëntie verhogen in de Agri&Food sector, dankzij data
06 dec Supermarktketen in Kroatië accepteert online betalingen in cryptomunten
06 dec HAS Hogeschool ontwikkelt 6 nieuwe minors
06 dec Gebruik van robots in de voedingsindustrie gaat verder toenemen
06 dec Omzetrecord voor gemeentelijke IJsselmeervisafslag Urk
06 dec SGS en V-Label lanceren partnerschap en brengen veganistisch en vegetarisch keurmerk naar een wereldwijd publiek
06 dec Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
06 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
06 dec Werkgevers vooralsnog geen voorstander van vaccinatieplicht
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?