Foodwatch heeft 3 kandidaten voor Gouden Windei-verkiezing 2021

AMSTERDAM - In de stad, op tv, online en in winkels word je van alle kanten verleid door voedselproducenten. Duizenden producten flirten met je, met mooipraatmarketing en sjoemelreclames, aldus foodwatch. Ieder jaar organiseert de onafhankelijke voedselwaakhond foodwatch de Gouden Windei verkiezing. De foodwatch-jury heeft zich over alle inzendingen van het afgelopen jaar gebogen en drie kanshebbers geselecteerd voor het meest misleidende voedselproduct van het jaar.

Foodwatch heeft Unilever tweemaal genomineerd. Unilever krijgt een nominatie vanwege de recyclebare kroepoekzakken van het merk Conimex en vanwege de manier waarop Unilever de Poké Bowl van het merk Knorr aanprijst. De derde nominatie is voor 'Veggie candy' de groentesnoepjes die door Nicolette van Dam op de markt worden gebracht.

Stemmen kan op de website van foodwatch

 

Bron: foodwatch





Laatste nieuws