Foodwatch heeft 3 kandidaten voor Gouden Windei-verkiezing 2021
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - In de stad, op tv, online en in winkels word je van alle kanten verleid door voedselproducenten. Duizenden producten flirten met je, met mooipraatmarketing en sjoemelreclames, aldus foodwatch. Ieder jaar organiseert de onafhankelijke voedselwaakhond foodwatch de Gouden Windei verkiezing. De foodwatch-jury heeft zich over alle inzendingen van het afgelopen jaar gebogen en drie kanshebbers geselecteerd voor het meest misleidende voedselproduct van het jaar.
Foodwatch heeft Unilever tweemaal genomineerd. Unilever krijgt een nominatie vanwege de recyclebare kroepoekzakken van het merk Conimex en vanwege de manier waarop Unilever de Poké Bowl van het merk Knorr aanprijst. De derde nominatie is voor 'Veggie candy' de groentesnoepjes die door Nicolette van Dam op de markt worden gebracht.
Stemmen kan op de website van foodwatch
Bron: foodwatch
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan