Grotere supermarkten pakken nog meer marktaandeel

19-01 09:45 | bron: FoodPro Network

DIEMEN - In 2021, een jaar waarin de horeca regelmatig gesloten was, zijn met name de grootste supermarkten nog groter geworden. Met name Albert Heijn werd groter, maar ook Jumbo groeide. Dat blijkt vandaag uit gegevens van marktonderzoeker NielsenIQ.

Bij Lidl gaven we een even groot deel van ons totale boodschappenbudget uit als het jaar ervoor, bij ALDI juist minder.

Zowel Albert Heijn, dat het marktaandeel het meest zag groeien, als Jumbo kreeg er meer winkels bij. DekaMarkt, samen met Dirk onderdeel van Detailresult Groep is, kreeg er ook flink wat winkels bij, maar dat zorgde niet voor meer marktaandeel.

ALDI verloor het meeste marktaandeel en ook de meeste winkels. Dit jaar zullen veel Coop-supermarkten worden omgebouwd tot PLUS-winkels, waarna in 2024 die naam ook zal verdwijnen. Coop en Plus kondigden vorig jaar aan samen verder te gaan.

Albert Heijn had volgens NielsenIQ in 2021 een marktaandeel van 36%, Jumbo is de nummer twee met 21,8%. Lidl is de nummer drie met 10,7%, gevolgd door PLUS (6,5%) en ALDI (5,2%).

NielsenIQ kijkt naar het marktaandeel van de supermarkten inclusief de online boodschappen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?