Unilever blijft bij bod van 50 miljard pond voor consumententak GSK

20-01 08:07 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Unilever wil niet meer dan 50 miljard pond (circa 60 miljard euro) voor de consumententak van GlaxoSmithKline (GSK) betalen, zo heeft het inmiddels volledig Britse bedrijf laten weten. Unilever benadrukt dat het "strikte financiële discipline" zal blijven nastreven voor zijn aandeelhouders. De consumententak van GSK maakt onder meer de Advil-pijnstillers en Aquafresh-tandpasta.

Unilever ging op dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. Het aandeel daalde 3,5%, onder meer omdat kredietbeoordelaar Fitch waarschuwde dat een overname van die tak van GSK tot een slechtere rating kan leiden. Dat zou betekenen dat Unilever meer geld moet betalen om geld te lenen.

Beleggers zijn niet heel enthousiast over een mogelijke overname. Een dag eerder daalde Unilever al bijna 7% nadat het nieuws van de overname in het weekend bekend was geworden. GSK en minderheidsaandeelhouder Pfizer zijn tot nu toe nog niet met het bod van 50 miljard pond akkoord gegaan.

Unilever wil naar eigen zeggen zijn aandacht verleggen naar productgroepen waar meer winst te halen valt. Unilever wil dan ook afscheid nemen van merken die niet meer binnen de strategie passen. Om welke merken het gaat, zegt Unilever niet.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?