AB InBev: consumenten drinken meer bier ondanks hogere prijzen
bron: FoodPro Network
LEUVEN - Na twee jaar corona hebben mensen wel wat meer over voor een biertje. Consumenten kiezen zelf ook steeds meer voor de duurdere merken.
De omzet van AB InBev steeg vorig kwartaal flink, niet zozeer omdat mensen meer dronken, het volume steeg met slechts met 3,4%, maar vooral omdat consumenten bereid zijn meer te betalen voor hun bier. De omzet van AB InBev steeg met 11,3%, meer dan de 10,4% die analisten verwachtten, aldus Bloomberg.
CEO Michel Doukeris heeft het over een “gezond evenwicht tussen volume en prijs”, nu consumenten steeds vaker voor de premiummerken kiezen en de prijsstijgingen van de afgelopen maanden de vraag niet doen afnemen. Alleen in China is de bierverkoop door de aanhoudende coronabeperkingen gedaald. In Latijns-Amerika, met name in Brazilië, Colombia en Mexico, verkocht AB InBev zelfs flink meer bier.
Ook de operationele winst (ebitda) is gestegen, ondanks de sterk stijgende kosten voor graan, energie en verpakkingsmateriaal. De operationele winst steeg met 7,2% naar 5,1 miljard dollar (5 miljard euro). Voor de rest van het jaar houdt ’s werelds grootste bierbrouwer vast aan zijn verwachting 4 à 8% meer winst te noteren.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan