Flinke omzetstijging Heineken
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Heineken heeft het afgelopen half jaar flink geprofiteerd van de heropening van de horeca in Europa en het herstel in Azië. De bierbrouwer zag zijn omzet met maar liefst 37% stijgen tot 16,4 miljard euro.
Ook de prijsstijgingen, waarmee Heineken de gestegen kosten voor grondstoffen, energie en transport wil opvangen, droegen bij aan de gestegen omzet.
"We zijn tevreden over de resultaten over het eerste half jaar. We hebben geprofiteerd van het herstel in Azië en de heropening van de horeca in Europa. Consumenten gaan weer uit, ondanks de hoge inflatie", aldus topman Dolf van den Brink.
Heineken noteerde een winst van bijna 1,3 miljard euro, een stijging van ruim 22% ten opzichte van een jaar eerder.
De bierbrouwer gaat maandag de prijzen in de horeca verhogen, zo maakte de bierbrouwer eerder bekend. Bier wordt gemiddeld 5,8% duurder. Met supermarkten maakte Heineken eerder al afspraken over een vergelijkbare prijsverhoging.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan