4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie

15-11 06:03 | bron: FoodPro Network

ETTEN-LEUR - Nu de kosten van het zakendoen in de voedsel- en drankenmarkt stijgen en er geen tekenen zijn dat deze trend afzwakt, zijn professionals uit de sector, zoals uzelf, zeer gemotiveerd om nieuwe manieren te vinden om extra waarde te halen uit hun producten en processen. De financiële lasten afwentelen op de eindconsument kan immers maar tot op zekere hoogte - prijsstijgingen zullen altijd een afknapper zijn voor de huidige slimme kopers.

De plaats om te starten met zoeken naar toegevoegde waarde is misschien wel binnen de vier muren van uw bedrijf. De data die is opgeslagen in de systemen van uw organisatie kan enorm nuttig zijn bij het produceren van bruikbare inzichten en het stimuleren van verbeteringen die leiden tot een gezondere bedrijfsvoering - waardoor de uitdrukking "een schat aan informatie" een geheel nieuwe betekenis krijgt.

Leiders in de voedings- en drankensector hebben zich dit al enigszins gerealiseerd, aangezien big data en analytics in IDC's Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights whitepaper in opdracht van Aptean werden genoemd als de technologie die de komende vijf jaar de grootste impact zal hebben. Hieruit blijkt de kracht van kennis en hoe serieus besluitvormers het gebruik van nieuwe technologieën op dit gebied nemen.

Maar hoe precies, kan dit alles u helpen betere resultaten te behalen en uw winstgevendheid te verhogen? Er zijn verschillende antwoorden op die vraag, verspreid over verschillende werkterreinen. Laten we zonder verder oponthoud deze aspecten beter bekijken en een licht werpen op de voordelen van data analytics in de voedings- en drankenindustrie.

Bekijk hier 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie

 

Bron: Aptean - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?